پلیس باید مقتدرترین شبکه اجتماعی را داشته باشد

پلیس باید مقتدرترین شبکه اجتماعی را داشته باشد چرا که نقش شبکه‌های اجتماعی در انعکاس اخبار نقش غیرقابل انکاری است. پلیس و مردم باید یک ارتباط دو سویه و تعاملی با ‌داشته باشند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از تسنیم، مجید قلی‌زاده در نشست صمیمی سردار اشتری با خبرنگاران با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای نیروی امنیت این شهدا را مدافع اقتدار و امنیت نظام برشمرد و گفت: تلاش پلیس در زمان انتخابات ریاست جمهوری بسیار حایز اهمیت بود چرا که این انتخابات بدون کمترین اتفاقی رخ داد. امنیت فصل مشترک پلیس و جامعه است امنیت را اگر آرامش عمومی جامعه معنا کنیم اگر امنیت برقرار نباشد هیچ وقت در یک جامعه امکان فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی رخ نمی‌دهد.

وی افزود‌: برقراری امنیت از یک سو و ایجاد حس امنیت از سوی دیگر، باعث بالندگی جامعه می‌شود فصل مشترک کار رسانه و پلیس امنیت است پلیس خود یک رسانه است هشدار در برابر تهدیدات و ایجاد انسجام ملی بسیار حایز اهمیت است و رسانه و ناجا باید در ان ایفای نقش کنند، حضور پلیس امنیت‌آفرین است اما یک اتفاقاتی در لایه‌های زیرین جامعه اتفاق می‌افتد که آنجا رسانه باید دخالت کند و در برابر فقر فساد و تبعیض و بی‌عدالتی که امنیت روانی جامعه را مخدوش می‌کند را مطرح کند.

وی گفت: من فکر می‌کنم اگر رسانه‌ها وظایف امنیت‌آفرین خود را درست انجام دهند کار پلیس سهل و آسان می‌شود امروز با توجه به نگاه تخصصی، پلیس به یک نهاد تخصصی تبدیل شده است و مردم پلیس را در کنار خودشان می‌دانند. پلیس باید مقتدرترین شبکه اجتماعی را داشته باشد چرا که نقش شبکه‌های اجتماعی در انعکاس اخبار نقش غیرقابل انکار است. پلیس و مردم باید یک ارتباط دو سویه و تعاملی با داشته باشند.

وی افزود: ما نباید نقش ناجا و خدمات اجتماعی پلیس را در رسانه‌ها کم رنگ کنیم. هم رسانه‌ها باید حضور پلیس را پر رنگ کنند و هم پلیس باید در این امر پر رنگ‌تر حاضر شود و خبرنگاران را در کنار خودشان بداند.

پلیس نباید خبرنگاران را مزاحم بداند بلکه باید خبرنگاران انتظامی را همکاران خود بداند تا علاوه بر انعکاس دقیق اخبار اطلاع‌رسانی درست نیز در اخبار و گزارش‌ها انجام شود. پلیس به رسانه نیاز دارد رسانه هم به پلیس نیازمند است و جامعه به هر دو ابن بال‌ها نیازمند است.

705

کد خبر: 824155

وب گردی

وب گردی