پیونگ یانگ: موشک های ما از اقیانوس عبورمی کنند و در آمریکا فرود می آیند

ری یونگ هو، وزیر خارجه کره شمالی ، ایالات متحده آمریکا را به بمباران اتمی تهدید کرد.

به گزارش ایسکانیوز، کره شمالی پس از تحریم توسط شورای امنیت، ایالات متحده آمریکا را به تلاش برای راه اندازی یک جنگ هسته ای در شبه جزیره کره متهم کرد.

تحریم کره شمالی در شورای امنیت سازمان ملل متحد به اتفاق آراء با 15 رای از 15 رای در قبال آزمایش های موشکی این کشور به تصویب رسید.

پیونگ یانگ در بیانیه خود که به قصد پاسخ به تحریم های این کشور منتشر کرد ، از این اقدام به عنوان "سخت ترین شرایط ممکن" و "تجاوز بی رحمانه به حاکمیت کره شمالی" یاد و آن را به شدت محکوم کرده است.

ری یونگ هو، وزیر خارجه کره شمالی در سخنرانی مجمع آسه‌آن، ایالات متحده آمریکا را به علت وضعیتموجود در شبه جزیره کره متهم کرد و از داشتن سلاح هسته ای و موشک های بالستیک برای دفاع از کشور خود حمایت نمود.

وی در ادامه آمریکا را یک تهدید روشن و آشکار برای جهان دانست و اقدامات این کشور در قبال پیونگ یانگ را محکوم نمود.

یونگ هو درباره مذاکره با آمریکا گفت: ما به هیچ وجه حاضر نیستیم توان هسته ای و موشکی خود را روی میز مذاکره قرار دهیم. در صورتی که آمریکا بخواهد با اقدام نظامی به دنبال عبرت دادن به کره شمالی باشد، پیونگ یانگ نیز متقابلا درس عبرتی به واشنگتن خواهد داد.

وزیر خارجه کره شمالی در ادامه تصریح کرد: موشک های آزمایش شده توسط پیونگ یانگ، به هدف هشدار به آمریکا پرتاب شده اند و ما باور داریم این موشک ها به آسانی از اقیانوس عبور خواهند کرد و در ایالات متحده فرود خواهند آمد. ایالات متحده آمریکا در قبال جنایاتی که صورت داده است، پاسخگو خواهد بود.

رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد: زمانی که احساس کنیم شرایط برای گفت و گو مناسب است، درهای گفت و گو به روی پیونگ یانگ گشوده خواهند بود.

وزیر خارجه کره جنوبی و کره شمالی با یکدیگر گفت و گو کرده اند. هرچند این گفت و گو به ترتیب صحیحی پیش نرفت.

دونالد ترامپ در حالی با مون جائه این، رئیس جمهور کره جنوبی گفت و گو کرد که در حساب کاربری توئیتر خود، تحریم های پیونگ یانگ را ستود.

چین اعلام کرد وضعیت کره شمالی به نقطه ای بحرانی رسیده است. پکن در عین حال تحریم های تصویب شده را نقطه عطفی برای حل و فصل مسالمت آمیز مناقشات در شبه جزیره کره دانست.

رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا تحریم کره شمالی را یک پیام محکم برای حل مسائل هسته ای در شبه جزیره کره دانست که توسط شورای امنیت برای کیم جونگ اون ارسال شده است.

وی در ادامه گفت: ما امیدواریم که این اقدامات باعث نتیجه ای متفاوت شود. گفت و گو می تواند راه حلی برای آینده باشد و باعث ایجاد نوعی امنیت اقتصادی شود.

موشک های بالستیک بین قاره ای کره شمالی در روزهای 4 و 28 جولای پرتاب شدند. موشک هایی که هر دو در دریا فرود آمدند و این ایده را ایجاد کردند که کره شمالی تمایلی به فرود آمدن آن ها در خشکی ندارد.

کره شمالی به موشک های بالستیک خود به عنوان وسیله ای برای جلوگیری از تغییر حکومت در پیونگ یانگ می نگرد.

801

کد خبر: 824314

وب گردی

وب گردی