لبیک استان کرمان به ندای مقام معظم رهبری

استاندار کرمان با بیان اینکه کرمان، اولین استانی بود که به ندای مقام معظم رهبری مبنی بر مردمی کردن اقتصاد لبیک گفت، گفت: معین های اقتصاد مقاومتی استان کرمان به صورت داوطلبانه در مناطق مختلف استان مسئولیت توسعه را پذیرفته اند و این امر سبک نو و جدید مدیریتی است که برای نخستین بار در کشور در حال انجام است.

به گزارش ایسکانیوز، علیرضا رزم حسینی صبح دوشنبه در نشست هم اندیشی و انتقال تجارب مدیران معین اقتصاد مقاومتی استان کرمان که به میزبانی بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، در تهران برگزار شد، افزود: هدف از برگزاری این جلسه تبادل اندیشه و انتقال تجارب بین مدیران معین اقتصادی مناطق است.

وی به طرح تقسیم استان کرمان به هشت زون اقتصاد مقاومتی و واگذاری مسئولیت توسعه مناطق به 22 موسسه بزرگ اقتصادی اشاره کرد و ادامه داد: تفاهم نامه های لازم به تدریج بین معین های اقتصادی و مدیریت استان کرمان منعقد شده است و هر یک از این موسسه ها اقدامات توسعه ای را در مناطق تحت پوشش خود در مسیر رفع فقر و توانمند سازی مردم انجام داده اند.
نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان کرمان اظهار داشت: با مدل جدید تحقق اقتصاد مقاومتی در استان کرمان که در حال نهادینه شدن است می توان سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری را در این استان عملیاتی کرد و این امر با همت و جسارت مدیران امکان پذیر خواهد بود.

مردم فرمان توسعه استان کرمان را به دست گرفته اند
استاندار کرمان با اشاره به سیاست های مقام معظم رهبری مبنی براینکه دولت نقش نهادینه کردن کارگزاری را برعهده دارد، گفت: هم اکنون مردم فرمان توسعه استان کرمان را به دست گرفته اند.
رزم حسینی از برگزاری جلسات هم اندیشی هر سه ماه یکبار به میزبانی مدیران معین اقتصاد مقاومتی استان خبر داد و یادآور شد: نظام حکومتی کشور باید به این باور برسد که می توان کشور را با شرکت های توسعه گرا ساخت.
وی با تاکیدبراینکه اختیارات به استان ها در جهت استفاده حداکثری از امکانات و ظرفیت ها در راستای توسعه تفویض می شود، خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتی را باید به گونه ای در کشور نظام مند کرد که با رفتن اشخاص متزلزل نشود.

باید کشور را از توسعه دولتی نجات داده و به مردم واگذار کنیم
نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان کرمان از پیگیری معاون اول رئیس جمهور و وزیر کشور برای اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی در استان کرمان قدردانی کرد و گفت: هیچ یک از اشخاص صاحب نظر و مهم کشور بویژه دولتمردان با الگوی اقتصادی کرمان مخالفت نکرده اند، بلکه مشوق این الگو بوده اند.
رزم حسینی با اشاره به مشکلات بروکراسی اداری و قوانین مزاحم، خواستار تشکیل نهاد اقتصاد مقاومتی در کرمان شد و افزود: باید دست در دست یکدیگر بگذاریم و کشور را از توسعه دولتی نجات داده و به مردم واگذار کنیم زیرا توسعه باید مردمی باشد و این در گرو همت، از خود گذشتگی، جسور بودن، روحیه جهادی و ... است.
وی با اشاره به اینکه ورود معین های اقتصادی در مناطق استان موجب شده است تا پروژه های نیمه تمام مناطق به بهره برداری رسیده و یا در آینده ای نزدیک به بهره برداری برسند، یادآور شد: توسعه را در مناطق مختلف استان، بر محور "ولایت و توسعه" رقم خواهیم زد و در حوزه عقلانیت سیاسی به دور از نزاع سیاسی توسعه پایدار استان کرمان را تحقق می بخشیم.

تبدیل مدل اقتصاد مقاومتی استان کرمان به الگوی کشوری
رئیس بنیاد مستضعفان کشور نیز ضمن قدردانی از زحمات استاندار کرمان، گفت: مدل اقتصاد مقاومتی استان کرمان می تواند با کمک نمایندگان به یک الگوی کشوری تبدیل شده و بارور شود.
این نشست با حضور نماینده مردم کرمان در خبرگان رهبری، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، 22 معین اقتصادی و جمعی از مدیران استانی در حال برگزاری است.

901

کد خبر: 824323

وب گردی

وب گردی