چرا بیمه توانبخشی هنوز قانون ندارد؟/رفع شیوع اختلالات توانبخشی در جامعه

عدم پرداخت هزینه جلسات توانبخشی، گفتاردرمانی و کاردرمانی توسط سازمانهای بیمه گر، هر ساله فرصت امکان رشد و بهبودی را از بسیاری از کودکان و بزرگسالان نیازمند به این خدمات می‌گیرد و امکان زندگی بهتر و توانمند بودن را از آنها سلب می‌کند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از تسنیم ،اتابک وثوقی - عضو هیئت مدیره انجمن علمی گفتاردرمانی ایران اظهار داشت: با گذشت حدود نیم قرن از تاسیس رشته‌های توانبخشی و ارائه خدمات به جامعه، بسیاری از همکاران متخصص توانبخشی برای انجام فعالیت از بدیهی ترین اصول کار حرفه‌ای محروم هستند.

وثوقی اظهار داشت: علیرغم شیوع اختلالات توانبخشی در جامعه و پرداخت هزینه‌های گزاف و طولانی مدت خانواده‌ها برای درمان، هنوز هم مشکل عدم پوشش خدمات توانبخشی پا برجاست و کسی پاسخگو نیست.

وی تصریح کرد: عدم پرداخت هزینه جلسات توانبخشی، گفتاردرمانی و کاردرمانی توسط سازمانهای بیمه گر، هر ساله فرصت امکان رشد و بهبودی را از بسیاری از کودکان و بزرگسالان نیازمند به این خدمات می‌گیرد و امکان زندگی بهتر و توانمند بودن را از آنها سلب می‌کند.

عضو هیئت مدیره انجمن علمی گفتاردرمانی تاکید کرد: خدمات کاردرمانی و گفتاردرمانی "هیچ بیمه ای" ندارند. این حق هر کودک است که در صورت لزوم از این خدمات استفاده کند.

وثوقی افزود: سلامت و زندگی سالم و جلوگیری از معلولیت حق تمام فرزندان و زنان و مردان این کشور است.جامعه توانخواهان و جامعه توانبخشی، گفتاردرمانی و کاردرمانی خواهان تحت پوشش بیمه قرار گرفتن خدمات توانبخشی هستند.

این متخصص گفتاردرمانی با اشاره بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه " بیمار و خانواده اش نباید دغدغه و رنجی، جز رنج بیماری داشته باشند" تصریح کرد: برای خدمات گفتاردرمانی و کاردرمانی اعلام می‌کنند که برای دولت بارمالی به همراه دارد. حتی پوشش بیمه ای را برای مناطق محروم و جلسات محدود و استاندارد نپذیرفتند.

عضو انجمن گفتاردرمانی در ادامه تصریح کرد: سوال اینجاست که جایگاه توانبخشی در نظام سلامت کشور چیست؟ متولی حوزه توانبخشی چه نهاد و سازمانی است؟! چرا بیمه توانبخشی هنوز قانون ندارد.

وثوقی گفت: علیرغم پیگیری‌های قانونی و رسمی که انجمن های علمی کاردرمانی و گفتاردرمانی انجام داده، هنوز به نتیجه نرسیدیم و واقعاً نمی‌دانیم چه کنیم! همکاران سراسر کشور خود را برای اعتراض صنفی و تحصن مقابل وزارت بهداشت و مجلس شورای اسلامی آماده می‌کنند.

705

کد خبر: 824368

وب گردی

وب گردی