خبرنگاران نور چشم ملت و خار چشم بیگانگان هستند

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: خبرنگاران نور چشم ملت و خار چشم بیگانگان هستند و با رسالت مهمی که برعهده دارند به بیان حقایق برای احقاق حق و ابطال باطل می پردازند.

به گزارش ایسکانیوز، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز سه شنبه به مناسبت 17 مرداد ماه روز خبرنگار، در جمع اصحاب رسانه خراسان جنوبی ضمن پاسداشت یاد شهدای حوزه رسانه، نقش آفرینی خبرنگاران در جلوگیری از تهاجم فرهنگی را قابل تقدیر دانست و از آنان به عنوان سربازان جنگ نرم یاد کرد.
وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب حدود 20 سال قبل، مساله تهاجم فرهنگی را در جامعه جهانی مطرح کردند و این در حالی بود که به گفته رسانه های غربی رهبران آنان تا چندین سال بعد از این موضوع بی اطلاع بودند یا بی تفاوت از کنار آن گذر کردند.
به گفته وی، حدود پنج سال بعد از این سخن معظم له، وحشت رسانه های بیگانه از اهمیت این موضوع نمایان شد.
نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه شبیخون فرهنگی در سخنان رهبر معظم انقلاب پس از مدتی جای تهاجم فرهنگی را گرفت، افزود: این سخنان بیانگر این مهم بود که دشمن به مرور زمان خود را تقویت و تهاجم را به نفوذ و شبیخون تبدیل کرد که باز هم فعالیت خبرنگاران در آگاهی بخشی به این موضوع قابل تقدیر بود.
وی تصریح کرد: در این مدت دشمن دست از شبیخون برداشت و نظر به گرفتن هویت انسانی مردمان این مرز و بوم داشت که آنچه در سخنان بعدی معظم له می بینیم بحث غارت فرهنگی است که این مساله مسئولیت را بر سربازان جنگ نرم سنگین تر کرد.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه فرهنگ ما در همه امور است، تاکید کرد: شاید اگر در یک مقطعی از زمان کشور هایی با جنگ نظامی بر امور کشوری تسلط پیدا می کردند اما امروز حرف اول را فرهنگ می زند و اگر فرهنگ در جامعه ای آسیب پذیر شود آن جامعه با مشکل مواجه خواهد شد.
وی اظهار کرد: اما آنچه مسلم است به همان میزان که دشمن خود را برای دست اندازی های مکررش مجهز کرده است در کنار آن نیروهای ارزشی بویژه خبرنگاران بیکار ننشسته اند و در دفاع از مباحث فرهنگی جانانه ایستاده اند و مراکز باطل دشمن را مورد هجوم رسانه ای قرار داده اند.
به گفته وی، مهمترین پشتیبان اصحاب رسانه در دفاع از مرزهای رسانه ای باید غنای موجود در مکتب اسلام باشد زیرا غنایی که در مکتب دین، انقلاب و آرمان های رهبرمان است در هیج جایی حتی مشابهی ندارد.

** نقش موثر خبرنگاران در بیداری ملت
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تصریح کرد: با توجه به اینکه استکبار جهانی با ابزار نفوذ قصد غافل کردن مردم در برابر مسایل پیش رو را دارد خبرنگاران و رسانه های جمعی باید نقش موثری در بیداری ملت در برابر بدی ها داشته باشند.
وی اضافه کرد: وظیفه یک خبرنگار واقعی ایجاب می کند که با تغییر در شیوه ها و ایجاد حساسیت در ابطال باطل ها، مردم را در جامعه بیدار کند و راه روشن احقاق حق را هموار سازد.
به گفته وی، اگر رسانه های ارزشی کشور، آنچه که در حقیقت اسلام، عدل و انقلاب ما هست را به خوبی بیان کنند بدون شک در جامعه جهانی متقاضیان زیادی خواهد داشت و در این ارتباط نامه های مقام معظم رهبری برای جوانان اروپایی گواهی روشن بر این سخن است.
وی در ادامه با ابزار خرسندی از این نشست، عنوان کرد: امیدوارم خبرنگاران با آگاهی بخشی و اطلاع رسانی ارزشی، بر پایه آرمان های دین مبین اسلام و انقلاب همواره بتوانند مفید فایده واقع شوند.
محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی به همراه هشت نفر از اعضای کنسولگری ایران در مزار شریف افغانستان هفدهم مرداد 1377 به دست گروهک تروریستی طالبان به شهادت رسید.

به گزارش ایرنا، 17 مرداد هر سال به مناسبت شهادت صارمی در تقویم ملی ایران به عنوان روز خبرنگار و یادآور خبرنگاران شهید خبرگزاری جمهوری اسلامی داریوش گودرزی، مسعود مشایخی، حسین ضامن، علی نبی پور انگجی، حسین فرهاد کوهپایی، مهدی میرافضلی، سپهدار ساجدی، جاویدالاثر کاظم اخوان و شهیدان عرصه رسانه ای کشور ثبت شد.

کد خبر: 824501

وب گردی

وب گردی