درگیری مسلحانه در هنگ مرزی سراوان با کاروان بزرگ مواد مخدر

فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان گفت: مرزداران هنگ مرزی سراوان در جنوب شرق استان با انهدام باند بزرگ سوداگران مرگ، یک تن و 72 کیلو و 400 گرم انواع مواد مخدر کشف کردند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی مرزبانی سیستان وبلوچستان، سرتیپ دوم سعید کمیلی روز سه شنبه با قدردانی ویژه از همکاری مرزنشینان و مردم غیور استان با نیروهای مرزبانی برای تامین امنیت منطقه اظهار داشت: مرزداران هنگ مرزی سراوان با اشرافیت اطلاعاتی از قصد کاروان بزرگ مواد مخدر برای ورود به داخل کشور آگاه شدند.

وی ادامه داد: مرزبانان با اطلاع از این موضوع بلافاصله اجرای طرح های عملیاتی هدفمند برای جلوگیری از ورود کاروان بزرگ مواد مخدر را آغاز کردند.

وی افزود: ماموران در همین رابطه با اتخاذ تاکتیک های عملیاتی و انتخاب مواضع مناسب موفق شدند سوداگران مرگ را قبل از ورود به حریم امنیتی مرز شناسایی و مشاهده کنند.

فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان گفت: قاچاقچیان که بدون توجه به علائم هشدار دهنده وارد حریم امنیتی مرز شده بودند با مشاهده ماموران اقدام به تیراندازی کردند که پس از ساعتی درگیری مسلحانه با توجه به ناتوانی در رویارویی با آتش پرحجم مرزداران با برجا گذاشتن محموله مواد مخدر و استفاده از عوارض طبیعی و تاریکی شب به عمق خاک کشور پاکستان متواری شدند.

سرتیب دوم کمیلی اظهار داشت: مرزداران هنگ مرزی سراوان با حفظ صحنه درگیری تا روشن شدن هوا در پاکسازی صبح روز بعد موفق شدند علاوه بر توقیف یک دستگاه خودرو تویوتا، یک تن و 41 کیلو و 600 گرم تریاک و 30 کیلو و 800 گرم مرفین در مجموع یک تن و 72 کیلو و 400 گرم مواد مخدر کشف کنند.

وی با گلایه مندی از نیروهای مرزی پاکستان به دلیل کم توجهی به کنترل مرزهای مشترک خود با ایران تصریح کرد: انتظار داریم تا نیروهای امنیتی و انتظامی این کشور علاوه بر برخورد جدی با باندهای قاچاق مواد مخدر و گروهک های تروریستی، نظارت بیشترین بر مناطق مرزی خود داشته باشند.

سیستان و بلوچستان با 19 شهرستان زاهدان، زابل، زهک، هامون، هیرمند، نیمروز، خاش، ایرانشهر، سراوان، نیکشهر، میرجاوه، قصرقند، فنوج، مهرستان، سیب و سوران، دلگان، سرباز، کنارک و چابهار و 2 میلیون و 775 هزار و 14 نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می شود که با کشور افغانستان و پاکستان هم مرز است.

کد خبر: 824503

وب گردی

وب گردی