سازندگان داخلی حضور در بازار جهانی را به‎عنوان یک اصل بپذیرند

معاون وزیر نفت در امور گاز، دیدار با سازندگان تجهیزات صنعت نفت گفت: حضور در بازارهای جهانی و اجرای مبانی اقتصاد مقاومتی در برنامه‌های انجمن سازندگان و تولیدکنندگان تجهیزات صنعت نفت ایران (استصنا) باید یک اصل باشد.

حمیدرضا عراقی مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در مراسم امضای تفاهم‌نامه میان شرکت ملی گاز ایران و استصنا اظهار کرد: سازندگان تجهیزات صنعت نفت باید افزون بر حضور در بازار داخلی به فکر بازارهای صادراتی نیز باشند.

او با بیان این که شرکت ملی گاز ایران از هیچ کمکی در این زمینه دریغ نمی کند، تصریح کرد: در این زمینه به زودی کمیته‌ای در شرکت ملی گاز ایران برای بررسی همکاری‌های فی‌مابین تشکیل و آغاز به کار خواهد کرد.

برای حضور در بازارهای بین‎المللی آماده ایم

مجید خیامیان، رئیس هیئت‌مدیره انجمن استصنا نیز در این دیدار با قدردانی از حمایت‌های شرکت ملی گاز ایران در طول سال‌های گذشته، اظهار کرد: این انجمن ضمن هماهنگی و همکاری تنگاتنگ با بخش‌های مختلف شرکت ملی گاز ایران، آمادگی کامل برای توسعه فعالیت‌ها و همکاری‌های فیمابین را دارد.

او با بیان این که این انجمن با داشتن بیش از ۶۵۰ عضو، آمادگی ساخت بیش از ۷۰ درصد از نیازهای شرکت ملی گاز ایران را دارد، تصریح کرد: با این میزان آمادگی، به راحتی می‌توان برای حضور در بازارهای بین‌المللی با استانداردهای خوب، برنامه‌ریزی کرد.

خیامیان ادامه داد: آمادگی شرکت‌های زیرمجموعه انجمن برای همکاری در سطوح مختلف در بخش توزیع ۹۵ درصد، در بخش انتقال ۹۰ درصد و در بخش پالایشگاه‌ها بیش از ۷۵ درصد را شامل می‌شود که این حجم از ساخت داخل در کشور، آمار جالب و بی‌نظیری است.

402

کد خبر: 824512

وب گردی

وب گردی