استفاده از امواج رادیویی و هوش مصنوعی برای مطالعه دقیق خواب

محققان دانشگاه  MIT از امواج رادیویی و الگوریتم های هوش مصنوعی برای تجزیه و تحلیل مراحل خواب بدون سنسورهای فیزیکی استفاده کردند که طبق گزارش ها روشی بسیار دقیق است. این روش کمکی برای افراد مبتلا به پارکینسون، آلزایمر، صرع و تمام افرادی که دچار اختلالات خواب هستند. 

به گزارش ایسکانیوز به نقل از اینگجت، اپلیکیشن ها، لوازم جانبی و گجت هایی که قادر به ردیابی خوابند، از حرکات و یا میکروفونی برای تشخیص زمان بیداری یا خواب افراد استفاده می کنند. اگرچه افرادی که ازاختلالات خواب رنج می برند، همچنان درگیر سنسورهای فیزیکی برای مطالعات خواب هستند.

محققان دانشگاه MIT از امواج رادیویی و الگوریتم های هوش مصنوعی برای تجزیه و تحلیل مراحل خواب بدون سنسورهای فیزیکی استفاده کردند که طبق گزارشات روشی بسیار دقیق است. این روش کمکی است برای افراد مبتلا به پارکینسون، آلزایمر، صرع و تمام افرادی که دچار اختلالات خواب هستند.

در حالی که سیستم MIT هنوز در ابتدای مسیر و در مراحل اولیه قرار دارد، تصور کنترل و نظارت بر خواب در خانه با استفاده از فرکانس های رادیویی خیلی دور نیست.

دینا کاتابی ،استاد راهنما، این گونه بیان می کند که تصور کنید دستگاه Wi-Fi شما در مورد زمانی که خواب می بینید مطلع است و می تواند بر میزان خواب عمیق شما نظارت کند که خود امری ضروری برای تقویت حافظه است. هدف ما توسعه ی سنسورهای سلامتی است که در پس زمینه محو می شوند و سیگنال های فیزیولوژیکی و معیارهای مهم سلامتی را بدون درخواست کاربر برای تغییر رفتارش دریافت می کنند.

این اولین تحقیقی است که مدعی میزان بالای دقت (80 درصد) در مقابل با ثبت EEG است. فرکانس های رادیویی اطلاعات نامرتبط را هنگام بررسی روند خواب جمع آوری می کنند، بنابراین تیم تحقیقاتی MIT باید الگوریتم جدیدی ارائه کند تا اطلاعات مهم را از نامرتبط ها جدا کند.

الگوریتم نوشته شده توسط گروه تحقیقاتی، این داده ها را تجزیه و تحلیل کرده تا اطلاعات خام را به اطلاعات ارزشمند ترجمه کند. این تیم قصد دارد از این تکنیک برای مطالعه ی اثر پارکینسون بر خواب نیز استفاده کند.

200/202

مترجم: گلاره خادم وصال

کد خبر: 824524

وب گردی

وب گردی