ترفندهای جدید سارقان تلفن همراه/چگونه دست کیف قاپ های تلفن همراه را کوتاه کنیم؟

تا خودمان گرفتار یکی از کیف قاپ های خیابانی نشویم نمی توانیم حال و روز افرادی که دچار این معضل جدی شده‌اند را درک کنیم . در سال های اخیر ، با تبدیل شدن گوشی های همراه به دفتر تلفن، دفتر یادداشت، آلبوم عکس ها و فیلم ها، ذخایر اطلاعاتی ما در گوشی ها به شدت افزایش یافته و با بالا رفتن مدل و قیمت گوشی های جدید مورد توجه سارقان و کیف قاپ ها قرار گرفته است.

به گزارش ایسکانیوز بدنبال استقبال مردم از گوشی های هوشمند و گران‌قیمت توجه و علاقه کیف قاپان و سارقان هم از این گوشی ها بیشتر شده و در موارد بسیار، زمانی که فرد در کوچه و خیابان در حال مکالمه با گوشی است فرد دیگری با موتور یا حتی پیاده به او نزدیک شده و گوشی را به راحتی می قاپد و به سرعت دور می شود.

تازه از این مرحله به بعد است که پس گرفتن دستگاه مورد نظر و سوء استفاده از اطلاعات داخل آن اهمیت ویژه ای پیدا می کند.

قصه از همین دیشب شروع شد زمانی حوالی ساعت 10 شب که یکی از همکاران خبرنگار ما در حال بازگشت از برنامه بود گرفتار یکی از همین کیف قاپان می شود و سارقان در یک حرکت سریع گوشی همراه وی را می ربایند و زمانی که همکار ما متوجه شده و به شماره خود زنگ می زند سارق اعلام می کند که من گوشی را پیدا کرده ام و صبح به شما پس خواهم داد.

سارق با استفاده از این فرصت به شماره تلفن های موجود در گوشی پیامک داده و در خواست واریز پول از آشنایان می کند و جالب اینکه عده ای از مخاطبان بدون تماس با صاحب گوشی و یا حتی ذره ای تردید به شماره حسابی که سارق ارسال کرده اعتماد می کنند و مبالغ قابل توجهی را به کارت وی واریز می کنند .

پس از سرقت گوشی موبایل چکار کنیم؟

-سریعا با شماره خود تماس بگیرید، چرا که ممکن است خوش شانس باشید و کسی آن را پیدا کرده و پاسخ دهد.

-در اولین فرصت مراتب را به اپراتور مربوطه اعلام و سیم کارت خود را بسوزانید تا حداقل مسئولیت حقوقی در قبال احتمال ارتکاب به اعمال مجرمانه گریبان گیرتان نشود.

-جهت رد یابی با در دست داشتن مدارک شناسایی و جعبه گوشی به نزدیکترین کلانتری یا دادسرا مراجعه و تقاضای خود را ارائه دهید تا اقدامات فنی و اطلاعاتی دیگر صورت گیرد.

در این راستا مرکز تشخیص و پیشگیری فضای تولید و تبادل اصلاعات ناجا (فتا) اقدامات پیشگیرانهای را به هموطنان ارائه می دهد.

1-گوشی موبایل و هر نوع وسیله شخصی تان را از خود دور نکنید.

2-اطلاعات شخصی و خصوصی خود را (تصاویر،عکس،فیلم ) را در حافظه های جانبی نگهداری کنید.

3-هنگام استفاده از تلفن در اماکن عمومی خیلی مضطرب و هیجان زده نشوید.

4- گوشی را در حالت قفل قرار دهید.

5 -از آنتی ویروس استفاده نمایید تا پس از دزدیده شدن بتوانید با ارسال یک پیامک به شماره ای خاص برنامه را دریافت و گوشی خود را قفل نمایید و یا موقعیت آن را پیدا کنید.

6-در گوشیتان برنامه هایی نصب کنید که این امکان را به شما بدهد تا از راه دور تمام اطلاعات خود را از گوشی حذف کنید.

زهره حاجیان

700

کد خبر: 824529

وب گردی

وب گردی