"طهرانچی" رئیس دانشگاه‌های آزاد استان تهران و رئیس واحد تهران مرکز شد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در حکمی محمدمهدی طهرانچی را به عنوان رئیس واحد تهران مرکزی و دانشگاه‌های آزاد استان تهران معرفی کرد.

به گزارش ایسکانیوز، فرهاد رهبر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در حکمی محمدمهدی طهرانچی را به عنوان رئیس دانشگاه‌های آزاد استان تهران و رئیس واحد تهران مرکزی معرفی کرد.

طهرانچی جایگزین احمد شمس در این مسئولیت شد. احمد شمس در 26 مهر سال 95 از سوی میرزاده به عنوان سرپرست واحد تهران مرکزی و دانشگاه آزاد استان تهران معرفی شده بود.

به گزارش تسنیم، طهرانچی متولد سال 1344 رئیس سابق دانشگاه شهید بهشتی و استاد فیزیک این دانشگاه است. وی دوره کارشناسی و کارشناسی‌ارشد را در دانشگاه شهید بهشتی و دوره دکتری را نیز در دانشگاه فیزیک تکنولوژی مسکو طی کرد.

طهرانچی پس از گذراندن دوره‌های استادیاری و دانشیاری در دانشگاه شهید بهشتی در سال 1385 به کسب درجه استادی نائل شد. وی عضو وابسته پژوهشکده لیزر و پلاسما در سال 91 به عنوان استاد نمونهٔ کشوری انتخاب شد.

طهرانچی در سال 92 به پیشنهاد ولایتی و با حکم مرحوم هاشمی‌رفسنجانی به عنوان معاون علمی و فناوری مرکز تحقیقات استراتژیک منصوب شد و هم‌اکنون مشاور رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در پژوهش‌های علمی و فناوری و عضو هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی است.

200/202

منبع: تسنیم

کد خبر: 824535

وب گردی

وب گردی