عربستان حملات هوایی علیه غیرنظامیان یمنی را انکار کرد!

سخنگوی رسمی نیرو‌های ائتلاف سعودی در یمن بمباران مواضع غیرنظامیان یمنی در جنوب غرب این کشور را رد کرد.

به نقل از ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری رویترز؛ نیرو‌های ائتلاف به سرکردگی عربستان سعودی امروز سه شنبه هر گونه حمله هوایی علیه غیرنظامیان یمنی را انکار کردند.

سرلشگر «ترکی المالکی»، سخنگوی رسمی نیرو‌های ائتلاف سعودی ضمن حمایت از مشروعیت حضور نیرو‌های عربستان در یمن(!)، بمباران یک خانه مسکونی در جنوب غرب صعده که موجب کشته شدن ۱۲ غیرنظامی یمنی شد را رد کرد.

وی اعلام کرد ائتلاف سعودی با متحدانش در یمن علیه جنبش انصار الله در جنگ است. این مقام سعودی مدعی شد نیرو‌های انصارالله تسلیحات خود را در خانه‌های غیرنظامیان ذخیره می‌کنند.

مقامات سعودی در حالی کشتار غیرنظامیان یمنی را رد کردند که «عبدالله العزی»، رئیس یک مرکز درمانی در صعده یمن، کشته شدن ۳ زن و ۶ کودک --که کوچکترین آن‌ها دو سال داشت—در جریان حملات هوایی روز جمعه ائتلاف سعودی را تایید کرد.

یک مقام برجسته سازمان ملل متحد نیز روز گذشته حملات هوایی ائتلاف متجاوز سعودی به استان صعده یمن را محکوم کرد. «جیمی مک گولدریک»، مسئول هماهنگ کننده سازمان ملل در یمن گفت حملات هوایی اخیر جنگنده‌های ائتلاف عربستان منجر به کشته شدن دستکم ۱۲ غیرنظامی شده است که شماری از آن‌ها کودک هستند.

در همین حال، گروه‌های حقوق بشر معتقدند حمله ائتلاف سعودی به بیمارستان ها، مدارس، بازار و کارخانه‌های یمن در زمره جنایات جنگی محسوب می‌شود.

نیرو‌های ائتلاف به سرکردگی عربستان سعودی در مارس ۲۰۱۵ به خاک یمن تجاوز کردند. بر اساس آمار‌های سازمان ملل، از آغاز جنگ در یمن دست کم ۱۰ هزار غیرنظامی کشته شده اند.

کد خبر: 824554

وب گردی

وب گردی