رودهن- ایسکانیوز: معاون اداری و مالی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن در گفتگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز گفت: امروزه موفقیت شایان توجه دانشگاه آزاد اسلامی در همه زمینه‌ها اعم از رشد و گسترش علمی، توسعه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی به چشم می‌خورد و بی تردید این موضوع اتفاقی نیست.


پارسا معین در ادامه اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی، پس از پیروزی انقلاب اسلامی، نخستین دانشگاهی بود که با درایت نخبگان سیاسی تراز اول کشور پایه گذاری شد و براساس فعالیت ها درخشان این مجموعه ی بزرگ، امروزه از آن به عنوان بزرگ‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی یاد می‌شود.


معاون اداری و مالی واحد رودهن گفت: در واقع یکی از دلایل تشکیل دانشگاه آزاد اسلامی ایجاد تعادل بین تقاضای فزاینده برای دسترسی به آموزش عالی و محدودیت‌های بخش دولتی برای پاسخگویی به این تقاضا بود و دانشگاه آزاد اسلامی در کنار دستگاه‌های آموزشی دولتی علاوه بر تولید علم و دانش افزایی و فن آوری مرکزی جهت جذب پتانسیل‌ها و امکانات پراکنده کشور در راستای تحقق اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی فعالیت می کند.


پارسا افزود: دانشگاه آزاد اسلامی موسسه‌ای عام المنفعه و غیر انتفاعی است و بودجه آن از محل کمک‌های اهدایی مردم و شهریه‌های تحصیلی دانشجویان و کمک‌های نقدی و غیرنقدی نهادهای انقلابی، سازمان‌های دولتی و غیره تامین می‌شود تا جوانان این مرز و بوم بر بلندترین قله های علم و دانش قرار گیرند.


وی گفت: مدیریت این دانشگاه با روش‌های کارآمد و فعالیت در چارچوب‌های معین با استانداردهای بین المللی حرکت می‌کند همچنین در سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی در راستای تحقق اهداف عالیه آموزش عالی در دانشگاه آزاد اسلامی شوراهای اقتصاد دانش بنیان تشکیل شده است و امید است به هدف تحقق دوازده درصد از بودجه تعیین شده از محل درآمدهای غیرشهریه‌ای نزدیک شویم.


وی اعلام کرد: اکنون بیش از نیمی از سهم فارغ التحصیلان کشور متعلق به دانشگاه آزاد اسلامی است و در هر خانواده چند نفر به نوعی به این دانشگاه متصل هستند، از این رو از این نهاد با بیش از ربع قرن تجربه می‌توان بعنوان یک افتخار ملی یاد کرد و اصول و روش‌های موفق و مدبرانه مدیریت آن را به صورت الگو در بخش های مختلف آموزشی و پژوهشی کشور استفاده کرد.

کد خبر: 82468

وب گردی

وب گردی