بازدید رایزن فرهنگی جمهوری عراق از دانشگاه صنعتی شریف

دکتر عبدالزهرا: دانشگاه صنعتی شریف به عنوان بهترین دانشگاه فنی مهندسی ایران، بایستی نقشی فعال تری را در کشور عراق ایفاء نماید.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر عبدالزهرا، رایزن فرهنگی جمهوری عراق در ایران، به همراه هیئتی از سفارت عراق ضمن حضور در دانشگاه صنعتی شریف با دکتر فتوحی، ریاست دانشگاه، دکتر رشتچیان، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی، دکتر موقر، مدیر امور بین الملل، دکتر جاهد، مدیر دفتر دانشجویان بین الملل، دکتر سیم چی، نماینده دانشگاه در امور بین الملل در وزارت علوم، و آقای گنجی، مدیر موسسه علمی خرد ورزان ملل و عضو شورای بورس وزارت علوم، دیدار داشتند.

بنا بر این گزارش؛ پس از معرفی دانشگاه صنعتی شریف توسط دکتر موقر، دکتر عبدالزهرا ضمن اشاره به نام و نشان دانشگاه صنعتی شریف اظهار داشت: دانشگاه صنعتی شریف به عنوان بهترین دانشگاه فنی مهندسی ایران، بایستی نقشی فعال تری را در کشور عراق ایفاء نماید. وی ابراز امیدواری کرد که دفتر رایزن فرهنگی جمهوری عراق در ایران که به تازگی تأسیس شده است بتواند نقش حلقه واسط میان دانشگاه صنعتی شریف و عراق را به خوبی ایفا کند و از موانع و مشکلات موجود بکاهد.

دکتر فتوحی نیز بر اشتراکات فرهنگی و مذهبی و استراتژیک ایران و عراق تاکید کرد و بر این اساس گسترش همکاری های علمی و پژوهشی میان دانشگاه صنعتی شریف و دانشگاه های کشور عراق را خواستار شد. همچنین، دکتر جاهد به معرفی بورس های دانشگاه صنعتی شریف برای دانشجویان نخبه عراقی که موفق به دریافت پذیرش در دانشگاه شریف می شوند پرداخت.

دکتر عبدالزهراء نیز ابراز امیدواری کرد که با همکاری وزارت آموزش عالی عراق امکانی فراهم شود تا بورس های مشترک بیشتری را برای دانشجویان نخبه عراقی به منظور تحصیل در دانشگاه صنعتی شریف در نظر گرفت.

در ادامه این جلسه، دکتر سیم چی نیز با تأکید بر لزوم برنامه ریزی برای یک همکاری بلندمدت ثمربخش میان دانشگاه صنعتی شریف و کشور عراق، خواستار توافق بر سر چهارچوبی جامع برای همکاری گسترده تر شد. چهارچوبی که مواردی چون جذب دانشجو و تبادل استاد تا پروژه های کلان صنعتی را در بگیرد. به گفته ایشان برای موفقیت این چهارچوب لازم است تا همکاری های دانشگاه صنعتی شریف با کشور عراق از سطح دانشگاه ها و وزارت آموزش عالی فراتر رفته و دیگر وزارت خانه ها را برسد.

آقای گنجی نیز از پیشتازی دانشگاه صنعتی شریف در همکاری با عراق سخن گفت. به گفته وی پس از انعقاد تفاهم نامه میان وزات علوم و آموزش عالی کشور ایران و عراق، دانشگاه شریف اولین دانشگاهی بود که با ارسال استاد برای تدریس در دانشگاه های عراق، در عملیاتی سازی آن تفاهم نامه پیش قدم شد.

در پایان این جلسه دکتر رشتچیان از حمایت کامل دانشگاه صنعتی شریف در همکاری های علمی و پژوهشی با دانشگاه های کشور عراق سخن گفت. ایشان همچنین پیشنهاد داد که همکاری های بین طرفین به کمک زیرساخت های موجود در دو کشور صورت بگیرد تا بار مالی مضاعفی برای طرفین نداشته باشد.

لازم به ذکر است که دانشگاه صنعتی شریف در حال حاضر با ۱۲ دانشگاه از کشور عراق تفاهم نامه همکاری امضاء نموده است.

201

کد خبر: 824712

وب گردی

وب گردی