حشد الشعبی خود را برای آزادسازی تلعفر آماده می‌کند

یکی از فرماندهان نیروهای بسیج مردمی عراق از آمادگی این گروه برای آغاز عملیات آزادسازی تلعفر از دست داعش خبر داد. در این عملیات نیروهای پیشمرگه کرد مشارکت نخواهند داشت.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، علی حسیم حسینی -- یکی از فرماندهان حشدالشعبی -- اعلام کرد نیروهای بسیج مردمی عراق خود را برای آزادسازی شهر تلعفر، یکی از آخرین مقرهای بزرگ داعش در این کشور آماده می‌کنند. این شهر راهبردی در 63 کیلومتری غرب موصل قرار دارد.

این مقام تاکید کرد: در این عملیات نیروهای پیشمرگه کرد مشارکت نخواهند داشت. نیروهای ارتش عراق و حشدالشعبی خود را برای شروع این عملیات آماده کرده‌اند. ما منتظر فرمان حیدر العبادی، نخست وزیر عراق به عنوان فرمانده کل قوا برای شروع این عملیات هستیم. دولت عراق پشتیبانی هوایی عملیات علیه داعش در تلعفر را برعهده خواهد داشت.

این فرمانده حشدالشعبی افزود: تلعفر یکی از بزرگترین سنگرهای تروریست‌های داعش در عراق است. صدها تروریست در این شهر وجود دارند که غالب آنها عراقی هستند. آزادسازی تلعفر نشان دهنده پیروزی بزرگ در مبارزه با تروریسم است.

تلعفر یکی از شهرهای راهبردی عراق است. این شهر در 63 کیلومتری غرب موصل، 52 کیلومتری شرق سنجار و در نزدیکی مرز سوریه قرار دارد. شهر تلعفر در میانه سال 2014 میلادی به اشغال داعش درآمد. تلعفر پیش از اشغال شدن از سوی داعش، 750 هزار نفر جمعیت داشت.

کد خبر: 824720

وب گردی

وب گردی