سرویس دهی شبانه روزی خط 8 مترو تهران چگونه است؟

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه گفت: خط ٨ مترو تهران از امروز به صورت شبانه روزی به مسافران خدمات ارائه می‌کند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه، محمد احمدی بافنده در نشست روز چهارشنبه با اصحاب رسانه با بیان اینکه خط ٨ مترو پس از مراسم افتتاحیه که با حضور علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی و محمد باقر قالیباف شهردار تهران برگزار شد پذیرش مسافر را آغاز کرد، اظهار داشت: فعالیت شبانه مترو، به دلیل آنکه عملیات نگهداری و تعمیرات این ناوگان در شب انجام می‌شود، در جهان کم سابقه است، اما ما در مترو تهران به خاطر ارائه خدمات بیشتر به شهروندان این امکان را فراهم کردیم.


وی افزود: در فاز سوم، خط ۸ به شهر پرند نیز می‌رسد؛ ضمن آنکه برنامه ریزی شده تا در آینده دو ایستگاه واوان و ایستگاه شماره ۲ فرودگاه امام خمینی نیز به این خط افزوده شود.


مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران ادامه داد: خط ۸ نه تنها به مسافران فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) ارائه خدمات می‌کند بلکه این ظرفیت را دارد تا نقطه اتصال سفر‌های قم به تهران و بسیاری از سفر‌های ساکنان حومه‌ای به پایتخت نیز باشد.


احمدی بافنده خاطر نشان کرد: در حال حاضر ده هزار نفر در فرودگاه امام خمینی (ره) کار می‌کنند ضمن آنکه این فرودگاه در حال گسترش است و استفاده از خط ۸ مترو تهران می‌تواند تردد حجم زیادی از خودرو‌های شخصی را کاهش دهد.

چگونگی دسترسی به خط ۸ مترو تهران


وی در ادامه به نحوه خدمات رسانی این خط اشاره کرد و گفت: قطار‌های خط ۸ به صورت شبانه روزی حدفاصل ایستگاه شهر آفتاب و ایستگاه فرودگاه امام خمینی (ره) تردد می‌کنند و مسافران برای سفر به سمت فرودگاه امام خمینی (ره) باید با مترو به ایستگاه شهر آفتاب بروند.


وی افزود: در ساعات عادی فعالیت خطوط مترو تهران (۵ و ۳۰ دقیقه تا ۲۲ و ۳۰ دقیقه) مسافران می‌توانند با استفاده از قطار‌های خط یک مترو به شهر آفتاب سفر کنند و از آنجا سوار قطار‌های فرودگاه امام خمینی (ره) شوند.
وی تصریح کرد: در خط یک مترو تهران دو مسیر حرکتی (یکی به سمت شهر آفتاب و دیگری به سمت کهریزک) وجود دارد. مسافران باید سوار قطار‌هایی شوند که در تابلو جلوی آن‌ها مقصد شهرآفتاب ذکر شده است.


احمدی بافنده افزود: اگر مسافران سوار سایر قطار‌های خط یک شدند می‌توانند در ایستگاه شاهد از قطار پیاده شده و از این ایستگاه سوار قطار‌های شهر آفتاب شوند.


مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران با بیان اینکه حدود دو سوم پرواز‌ها در ساعت ۱۰ شب تا ۵ صبح و در زمانی که سایر خطوط مترو فعال نیستند انجام می‌شود تصریح کرد: برای خدمات رسانی شبانه به مسافران فرودگاه امام خمینی (ره) در نظر داریم تا برخی از ایستگاه‌ها در خطوط یک و ۴ مترو که به خط فرودگاه امام متصل هستند را به صورت ۲۴ ساعته فعال کنیم که در حال حاضر ایستگاه 'دروازه دولت' در خط یک مترو تهران خدمات شبانه خود را آغاز کرده است.


وی در خصوص سرویس دهی شبانه به سمت فرودگاه امام خمینی (ره) گفت: پس از ساعت ۲۲ و ۳۰ دقیقه مسافرانی که قصد رفتن به فرودگاه امام خمینی (ره) را دارند باید به ایستگاه دروازه دولت (خط یک) بروند و در ایستگاه شهر آفتاب پیاده شوند و از آنجا قطار فرودگاه امام خمینی (ره) را سوار شوند و به آن سمت حرکت کنند. (قطار‌های مسیر شبانه در سایر ایستگاه‌های خط یک توقف ندارند).


مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران اظهار داشت: فاصله گذر قطار‌ها در این خط حدود ٨٠ دقیقه است.
وی همچنین درباره قیمت بلیت این خط نیز افزود: هنوز شورای شهر مصوبه‌ای در خصوص قیمت بلیت متروی فرودگاه امام خمینی (ره) نداشته و قیمت بلیت خط ۸ در حال حاضر همانند سایر خطوط است.


گفتنی است، فاز دوم خط ۸ مترو تهران حدفاصل ایستگاه نمایشگاه شهر آفتاب تا فرودگاه امام خمینی (ره) دوشنبه ۱۶ مرداد با حضور رییس مجلس شورای اسلامی و شهردار تهران و سایر مسئولان شهری و کشوری افتتاح شد.

700

کد خبر: 824896

وب گردی

وب گردی