اجرای طرح حذف دفترچه و بخشودگی جرائم در دولت یازدهم/40 مستمری بگیر تامین اجتماعی بالای 100 سال سن دارند

مشاور مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی و مدیرکل روابط عمومی این سازمان گفت: در حال حاضر 40 مستمری بگیر و از کار افتاده این سازمان بین 100 تا 121 سال سن دارند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایرنا، امیرعباس تقی پور روز پنجشنبه در جریان بازدید از برخی از طرح های در حال اجرا و به اتمام رسیده استان خراسان رضوی مانند هتل همای شماره 2 و هتلینگ بیمارستان فارابی مشهد افزود: اکنون 20 نفر از این افراد از کارافتاده و بین 100 تا 121 سال سن دارند و 20 نفر دیگر نیز مستمری بگیر و بازنشسته که بین 115 تا 121 سال سن دارند.
وی ادامه داد: مسن ترین این افراد در شرق استان تهران، زنجان و اصفهان با 121 سال سن است که در برخی از موارد حتی بین 41 تا 52 سال به این افراد خدمات داده می شود.
تقی پور در ادامه بابیان اینکه سازمان تامین اجتماعی 42 میلیون بیمه شده دارد اضافه کرد: از این تعداد ، 13 میلیون نفر بیمه شده اصلی و سه میلیون و 230 هزار نفر مستمری بگیر هستند که مستمری بگیران با اعضای خانواده خود به پنج میلیون و 700 هزار نفر می رسد.
وی با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی با یک میلیون و 500 هزار کارفرما و کارگاه تولیدی در ارتباط است ، افزود: خدمات این سازمان 18 گانه است و به بیش از 50 درصد جمعیت کشور را پوشش می دهد که در بخش بیمه ای با یک هزار واحد اجرایی و 500 شعبه تامین اجتماعی، اقماری و کارگزاری این خدمات ارائه می شود.


اجرای طرح حذف دفترچه و بخشودگی جرائم در دولت یازدهم
مشاور مدیرعامل تامین اجتماعی در ادامه به برخی از خدمات این سازمان در دولت یازدهم اشاره کرد و گفت: در این چهار سال توجه به سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی و سیاست های کلی نظام سلامت در اولویت سازمان بود و با تشکیل ستادهای ویژه تلاش های جدی برای اجرای این سیاست ها انجام شده است.
تقی پورتوضیح داد: برای پویایی کارگاه های تولیدی کشور تاکنون یک هزار میلیارد تومان از جرائم بیمه ای این کارگاه ها بخشیده شده است.
وی با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی در این چهار سال توسعه خدمات درمانی در مناطق محروم را در اولویت برنامه های خود قرار داد، افزود: به همین منظور در کرمان، ایلام، بیرجند و اهواز چهار بیمارستان با برند میلاد احداث شده است.
تقی پور ادامه داد: همچنین در آینده ای نزدیک در دزفول، آبادان وشیراز بیمارستان هایی با همین برند به بهره برداری می رسد و در دو بیمارستان فیاض بخش و هدایت در تهران نیز عملیات بهسازی و نوسازی در حال انجام است.
مدیرکل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی با اشاره به تعامل خوب این سازمان با نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی افزود: پروژه های همچون حذف دفترچه های درمانی، طرح ساختار نوین خدمات شعب، سیستم آرشیو و انتقال تصاویر پزشکی، مرکز ارتباطات مردمی، محاسبه و پرداخت متمرکز مستمری بازنشستگان و مقرری بگیران بیمه بیکاری، اختصاص شماره خاص به بیمه شدگان و ورود مفاهیم تامین اجتماعی به کتاب های درسی از نمونه اقداماتی است که در این چهار سال انجام شده است.

بازسازی هتل همای یک مشهد پس از 13 سال تعطیلی
فریدون موافق مدیرکل هتل همای مشهد یک نیز در این نشست گفت: گروه هتل هما در کشور دارای 5 هتل است که دو مورد آن یعنی هتل هما یک و دو در مشهد مقدس قرار دارد.
وی با بیان اینکه هتل هایت از سال 1351 در همین مکان در مشهد ساخته شده بود، ادامه داد: این هتل با نام هایت تا سال 1381 فعالیت داشت اما به دلایل مختلفی تعطیل شد که پس از اینکه به سازمان تامین اجتماعی واگذار شد برای احیای آن از سال 92 تاکنون اقدامات جدی انجام شد و در نهایت در تیرماه امسال به بهره برداری رسید.
موافق اضافه کرد: برای بازسازی این هتل با 135 اتاق و 304 تخت 35 میلیارد تومان هزینه شده که بیش از 160 نفر نیز به صورت مستقیم در این هتل مشغول به کار شده اند.
وی با بیان اینکه امکانات خوبی در این هتل پیش بینی شده است، گفت: طرح توسعه ای آن نیز با یک هزار و 400 تخت در نظر گرفته شده است که در آینده اجرایی خواهد شد.

ارتقای هتلینگ و بازسازی اورژانس بیمارستان های خراسان رضوی
حمید داستانی مدیر درمان تامین اجتماعی استان خراسان رضوی نیز در جریان بازدید از بیمارستان فارابی مشهد به اهم اقدامات این مدیریت در دولت یازدهم اشاره کرد و گفت: افتتاح چندین طرح عمرانی و بیمارستانی، تجهیز مراکز درمانی، تشکیل پرونده برای 50 هزار نفر بیمار مزمن، استخدام 250 نفر از جمله 70 پزشک، استقرار سیستم مدیریت بیمارستانی، ارتقای هتلینگ و بازسازی اورژانس بیمارستان ها از جمله این طرح در چهار سال گذشته بوده است.
وی ادامه داد: برای ارتقای هتلینگ بیمارستان فارابی مشهد پنج میلیارد و 200 میلیون تومان ، بیمارستان رازی با سه میلیارد و 600 میلیون تومان و بیمارستان 17 شهریور نیز که ارتقای هتلینگ آنها در حال انجام است نیز سه میلیارد و 900 میلیون تومان هزینه می شود.
داستانی اضافه کرد: برای بازسازی اورژانس بیمارستان های خراسان رضوی نیز از جمله بیمارستان 17 شهریور با یک میلیارد و 700 میلیون تومان و فارابی نیز یک میلیارد و 520 میلیون تومان هزینه شده است.
وی با بیان اینکه ساخت یک بیمارستان و دو درمانگاه در مشهد، دو درمانگاه در درگز و خواف در حال ساخت و یک درمانگاه در فریمان و یکی در چناران در دستور کار است و به زودی عملیات اجرایی آنها آغاز می شود.
مدیر درمان تامین اجتماعی استان خراسان رضوی گفت: در این استان 3 بیمارستان با 450 تخت، 11 درمانگاه ، پنج پلی کلینیک فعالیت دارد که به طور متوسط در سال به 2 میلیون و 500 هزار نفر خدمات ارائه می شود.
به گفته وی از جمعیت 6 میلیون و 700 هزار نفری استان خراسان رضوی نیمی یعنی بیش از دو میلیون و 720 هزار نفر از خدمات تامین اجتماعی بهره مند هستند که 720 هزار نفر بیمه شده اصلی هستند.

اجرای طرح کرامت احمدی در خراسان رضوی
سیدمحسن نظام خیرآبادی مدیرکل تامین اجتماعی استان خراسان رضوی نیز گفت: 26 شعبه تامین اجتماعی ، 12 کارگزاری ، 20 شعبه اقماری به دو میلیون و 700 هزار بیمه شده خدمات ارائه می دهد.
وی با بیان اینکه 63 درصد جمعیت شهری استان تحت پوشش تامین اجتماعی هستند، افزود: با توجه به اینکه طرح کرامت رضوی در سراسر کشور برای مستمری بگیران و بازنشستگان انجام می شود پیش بینی می شود تا پایان سال از 30 تا 40 هزار زائر امام رضا (ع) در این استان استقبال شود.
وی ادامه داد: برای مستمری بگیران و بازنشستگان استان خراسان رضوی نیز طرح کرامت احمدی و زیارت شاهچراغ پیش بینی شده است که در مرحله اول 5 هزار نفر اعزام خواهند شد.

701

کد خبر: 824989

وب گردی

وب گردی