کولیوند: زائران از بابت مسائل بهداشتی و درمانی خود نگرانی نداشته باشند

رئیس عملیات پزشکی حج 96 گفت: زائران از بابت مسائل بهداشتی و درمانی خود هیچ نگرانی نداشته باشند

به گزارش ایسکانیوز ، دکتر پیرحسین کولیوند ضمن بیان مطلب فوق افزود : مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر با دارا بودن بهترین امکانات و کادر درمانی مجرب و متعهد از ابتدای ورود زائرین ضیوف الرحمن تا پایان عملیات حج همراه زائران عزیز ایرانی است .
رئیس عملیات پزشکی حج 96 در خصوص انتخاب نیروهای اعزامی به حج گفت : این مرکز طبق روال سال های گذشته نسبت به گزینش و انتخاب کادر بهداشتی و درمانی خود از سراسر کشور اقدام کرده و بر اساس تأکید رئیس مرکز و به جهت شرایط خاص حج امسال ، بیش از هفتاد درصد نیروهای این مرکز در حج سالجاری را افراد با تجربه تشکیل می دهند که هر کدام در رشته خود از بهترینهای کشوراست .

وی در خصوص ترکیب نیروهای اعزامی نیز افزود : از بین 220 نفر نیروهای این مرکز در حج سال جاری حدود 80 نفر نیروهای شاغل در بیمارستان این مرکز در مدینه و الباقی در بیمارستان مکه مشغول به فعالیت خواهند شد.

دکتر کولیوند با اشاره به نقش مهم پزشکان مجموعه به عنوان سطح اول درمان این مرکز در حج گفت : فعالیت اصلی بیمارستانی این مرکز زمانی وارد فاز عملیاتی می شود که زائر به هر دلیل در سطح یک جواب لازم را نگرفته و نیاز به خدمات درمانی و کلینیکی بیشتری داشته باشد.
وی از یک فرآیند بسیار قوی به نام ارجاع نیز نام برد و گفت : در این سیستم زائر در صورت نیاز به خدمات بیشتر درمانی توسط پزشک مجموعه به بیمارستانهای جمعیت هلال احمر اعزام می شود ، در صورتی که مشکل زائر توسط متخصصین این مرکز مرتفع گردید که هیچ در غیر اینصورت و در صورت نیاز به خدمات بیشتر درمانی مانند اعمال جراحی ، سی تی اسکن ، دیالیز و ... به بیمارستانهای سعودی منتقل می شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به پزشکان رابط اشاره کرده و افزود : امور اعزام بیماران به بیمارستانهای سعودی را واحدی به نام پزشکان رابط انجام می دهند که پزشک بوده و مسلط به زبان عربی هستند و در تمام مراحل پذیرش ، بستری و ترخیص زائر بیمار در بیمارستان های سعودی حضور دارند.

دکتر کولیوند در ادامه از واحد سلامت کاروان نیز یادی کرد و گفت : واحد مهم دیگری که در این مرکز فعالیت دارد ، واحد سلامت کاروان می باشد . نیروهای این واحد را پزشکان عمومی با سابقه تشرف به حج و کارشناسان بهداشت محیط تشکیل می دهند و در واقع عمل نظارت بر روند کار پزشکان مجموعه ، بازدید مستمر از محل اسکان زائرین و نظارت بر نحوه پخت و توزیع غذای زائرین را بر عهده دارند.
مدیر عملیات پزشکی حج 96 در خاتمه با آرزوی حجی سالم برای تمامی زائرین ایرانی خاطر نشان کرد :‌ این مرکز همواره خود را نیازمند راهنمایی های و ارشادات حکیمانه تمامی مسئولین و دست اندرکاران حج دانست .

701

کد خبر: 824991

وب گردی

وب گردی