سهم ۴۲ درصدی صنایع کوچک در اشتغال‌زایی کشور

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک از اشتغال یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در صنایع کوچک در سطح کشور خبر داد و گفت: این صنایع در ایجاد اشتغال و کارآفرینی کشوربا سهم ۴۲درصدی نقشی مهم دارند.

به گزارش ایسکانیوز؛ به نقل از سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران،علی یزدانی در همایش روز صنایع کوچک با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در زمینه لزوم اهتمام و توجه بیشتر به صنایع کوچک گفت: معظم له در فرمایشات خود خواستار احیا و زنده کردن تولید داخلی و حمایت از صنایع کوچک شده اند.

او در ادامه با اشاره به اهمیت صنایع کوچک در اقتصاد ملی گفت :صنایع کوچک با سهم ۹۶درصدی از صنایع ،از کثرت بالایی در کشور برخوردارند که در توسعه پایدار و توسعه متوازن منطقه ای و جلوگیری از بیکاری و مهارجرت نقش برجسته دارند.

او از اشتغال یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در صنایع کوچک در سطح کشور خبر داد و گفت: این صنایع در ایجاد اشتغال و کارآفرینی کشوربا سهم ۴۲درصدی نقشی مهم دارند.

یزدانی نقش صنایع کوچک در تحقق اقتصاد مقاومتی را مهم دانست و گفت :این صنایع کارکرد های مختلفی در زمینه های درون گرایی ،برون گرایی مردمی بودن ،اقتصاددانش بنیان و عدالت محوری دارند که این شاخص ها تجلی گر تحقق اقتصاد مقاوتی است.

مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران در ادامه با اشاره به برخی دستاوردهای این سازمان در در دولت یازدهم از انعقاد ۱۴۷۹۷ فقره قرارداد سرمایه‌گذاری در شهرکها و نواحی صنعتی خبردادوگفت:در این ۴سال ۸۰۹۹ واحد صنعتی با اشتغال ۱۳۲۱۹۶ نفرنیز به بهره برداری رسیدند و ۳۴۶۸ واحد صنعتی غیرفعال نیز با اشتغال ۵۷۴۶۰ نفر مجددا راه اندازی شدند.

یزدانی همچنین از انجام ۸۹ مورد سرمایه‌گذاری خارجی به ارزش ۱.۸۴ میلیارد دلار و با اشتغالی بالغ بر ۵۶۳۹ نفر در شهرکها و نواحی صنعتی کشوردر ۴سال دولت تدبیر و امید خبرداد.
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های ایراندر بخش دیگری از سخنان خود از تلاش های مهندس نعمت زاده وزیر صنعت ،معدن و تجارت در اعتلای بخش صنعت و تجارت ایران قدردانی کرد.

401

کد خبر: 825024

وب گردی

وب گردی