صنعت بیمه می‌تواند سهم 8 درصدی در تولید ناخالص داخلی داشته باشد

مدیرعامل بیمه ایران معین معتقد است برای اینکه صنعت بیمه در تولید ناخالص داخلی 8 درصد سهم داشته باشد باید بر روی بیمه‌های عمر و سرمایه‌گذاری تمرکز ویژه‌ شود.

به گزارش ایسکانیوز؛ ابراهیم حمیدی درباره اینکه چگونه می توان به اهداف برنامه ششم توسعه در صنعت بیمه دست یافت، اظهار کرد: صنعت بیمه می‌تواند به اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال کمک کند. هیچ کارخانه و صنعتی نمی‌تواند بدون بیمه کارش را ادامه دهد. هیچ هواپیمایی بدون بیمه‌نامه پرواز نمی‌کند و هیچ کشتی بدون بیمه‌نامه حرکت نمی‌کند بنابراین همه بخش‌های صنعت بیمه می‌توانند به اشتغال کمک کند. از طرفی صنعت بیمه در تولید ناخالص داخلی تنها دو درصد نقش دارد. ما می‌توانیم طبق برنامه ششم توسعه این آمار را تا هفت الی هشت درصد افزایش دهیم.

او ادامه داد: ظرفیت ها برای توسعه صنعت بیمه وجود دارد اما برای اینکه رشد 8 درصدی محقق شود باید بر روی بیمه‌های عمر و سرمایه‌گذاری تمرکز ویژه‌ای داشته باشیم. بهترین کار برای اینکه انسان‌های متخصص زیادی به کار گرفته شوند این است که سهم 10 درصدی بیمه‌های عمر به 50 درصد افزایش یابد. کسانی که در این صنعت تحصیل کرده‌اند می‌توانند به بازار بیمه بیایند و در این زمینه کار کنند چرا که کار در زمینه بیمه بسیار جذاب است.

مدیرعامل بیمه ایران معین درباره بیمه عمر و سرمایه گذاری نیز اظهار کرد: ما توانستیم در سال گذشته سود قطعی 21 درصد را برای بیمه های زندگی پرداخت کنیم. گسترش بیمه زندگی امنیت خاطر به وجود می آورد و ما تلاش می کنیم این فرهنگ را در اقشار مختلف توسعه دهیم.

حمیدی با بیان اینکه نیروهای درس خوانده در صنعت بیمه می توانند با آموزش های تکمیلی برای حوزه کاری خود آماده شوند، گفت: به نظر من در تمام حوزه‌های صنعت بیمه جای کار وجود دارد. صنعت بیمه دچار کمبود نیروهای متخصص و دارای مهارت است. درس خوانده زیاد داریم. این افراد باید در یک پروسه‌هایی آموزش ببینند و خودشان را برای کار توانمند کنند، منظورم از توانمندی، داشتن مهارت‌هایی مربوط به حوزه کاری خودشان است. کسانی که می‌خواهند در حوزه بیمه کار کنند باید کلاس آموزش بروند و مهارت های لازم از قبیل مالی، نرم افزار های مربوط و زبان یاد بگیرند و خود را آماده کنند. شکی نیست که صنعت بیمه ما از لحاظ داشتن افراد متخصص محدودیت دارد. همه باید برای بهبود وضعیت این صنعت تلاش کنیم.

منبع:ایسنا

402

کد خبر: 825167

وب گردی

وب گردی