دانشگاه بجنورد با کمبود جدی خوابگاه به‌ویژه برای پسران مواجه است

رئیس دانشگاه بجنورد گفت: این دانشگاه با کمبود جدی خوابگاه به‌ویژه برای پسران مواجه است.

به گزارش ایسکانیوز، احمد محقر با بیان این مطلب اظهار کرد: درحال حاضر سه خوابگاه شامل دو مورد دخترانه و یک مورد نیز پسرانه در دانشگاه بجنورد آماده بهره‌برداری است.

وی با بیان اینکه یک خوابگاه دخترانه نیز در دانشگاه بجنورد در دست احداث است، ادامه داد: این خوابگاه سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد که تا حدودی نیازهای موجود در این حوزه را پاسخ می‌دهد.

محقر افزود: در بخش خوابگاه پسرانه این دانشگاه به شدت در مضیقه بوده و نیازمند توجه جدی مسؤولان به این مهم است.

وی با بیان اینکه هم اکنون کمبودی در تعداد اعضای هیات علمی دانشگاه وجود ندارد، گفت: در حال حاضر برخی از اعضای هیات علمی که برای ادامه تحصیل رفته بودند در حال برگشت بوده و بورسیه‌ها نیز در مرحله دفاع هستند.

محقر در خصوص گسترش تحصیلات تکمیلی در دانشگاه بجنورد، یادآور شد: هم‌اکنون در حال قرار گرفتن در مرحله سیاستگذاری آمایش ملی و استانی به منظور ساماندهی به فعالیت‌های آموزش عالی هستیم، به همین منظور مجوز چندانی جهت راه‌اندازی رشته‌های تحصیلات تکمیلی و کارشناسی داده نمی‌شود.

رییس دانشگاه بجنورد در پایان با بیان اینکه به دانشگاه‌ها ماموریت داده شده تا ساماندهی خود را بر مبنای اسناد راهبردی انجام دهند، ادامه داد: بر این اساس مشخص می‌شود دانشگاه‌ها با توجه به ظرفیت و زیرساخت‌های خود چه رشته‌هایی را می‌توانند راه‌اندازی کنند.

200/202

منبع: ایسنا

کد خبر: 825185

وب گردی

وب گردی