فومنی: کابینه پیشنهادی خواسته های اصلاح طلبان را فراهم نمی کند

دبیر کل حزب مردمی اصلاحات تاکید کرد: به نظر بنده کابینه این دولت با آن مطالبه 24 میلیونی که رئیس جمهور فرمودند فاصله زیادی دارد

محمد زارع فومنی دبیر کل حزب مردمی اصلاحات، در خصوص ارزیابی کابینه دولت دوازدهم در گفتگو با خبرنگار حوزه سیاسی ایسکانیوز اظهار کرد: کابینه‌ای که در حال حاضر تشکیل شده است، با شعارهایی که رئیس جمهور محترم در طول ایام انتخابات دادند، با توجه به اینکه ایشان میخواستند یک کابینه 24 میلیونی تشکیل بدهد متفاوت است؛ به نظر بنده این کابینه خواسته‌های اصلاح‌طلبان را فراهم نمی کند.

وی افزود: حضور نیافتن زنان در کابینه مخصوصا در سطح یک وزیر، یک نقص محسوب می شود؛ زیرا که حدود 50 درصد جامعه ما را زنان تشکیل می‌دهند و در این مسئله به نوعی حقوق زنان ضایع شده است.

فومنی با اشاره به مسئله عدم حضور جوانان در کابینه دولت دوازدهم اظهار داشت: آقای روحانی در مصاحبه‌های خودشان اظهار کردند که ما میانگین سن اعضای کابینه را 5 سال کاهش می دهند که این هم متاسفانه عملی نشد و میانگین سن کابینه فقط سه سال تغییر پیدا کرد؛ بنابراین حضور جوانان در این کابینه بسیار کمرنگ است.

دبیر کل حزب مردمی اصلاحات تصریح کرد: نبودن یک وزیر از اهل تسنن نیز یک نقص برای کابینه دولت دوازدهم محسوب می شود؛ به هر حال آن ها نیز رای داده اند و رای بسیاری از آن ها آقای روحانی بوده است، لذا توقع داشتند به نظر آن ها هم توجه شود.

وی با بیان که این دولت از دولت قبل نیز ضعیف ‌تر خواهد بود اظهار داشت: دلیل ضعف این دولت نسبت به دولت قبل این است که افرادی که در کابینه حضور دارند در گذشته نیز در وزارتخانه‌های مختلف حضور داشته اند و عملکرد ضعیفی را از خود به جای گذاشته اند که همه در جریان هستیم؛ متاسفانه این ها ضعف هایی است که در این کابینه دیده می‌شود.

فومنی خاطر نشان کرد: به نظر بنده کابینه این دولت با آن مطالبه 24 میلیونی که رئیس جمهور فرمودند فاصله زیادی دارد؛ بنده متعجب شدم آقای رئیس جمهور مجددا همان افراد کابینه یازدهم را تکرار کردند که این با روح انتخابات و روح حضور حداکثری مردم یک مقدار فاصله دارد.

دبیر کل حزب مردمی اصلاحات با اشاره به حضور برخی وزرا در کابینه که مورد انتقاد بودند تصریح کرد: بعضی از وزرا که مورد انتقاد بودند، متاسفانه تغییر پیدا نکردند و حتی در کابینه جدید ماندنی شدند؛ این دولت نه اصلاح‌طلب‌ها را خیلی راضی نگه می‌دارد و نه قاطبه اجتماعی مردم را راضی نگه می دارد.

وی اظهار داشت: اگر مجلس شورای اسلامی به مطالبات مردم توجه نکند و به همین کابینه رای بدهد، مردم و مطالبه عمومی را ناامید خواهد کرد.

فومنی با تاکید بر این که دولت می توانست با حضور جوانان و زنان کابینه بهتری را داشته باشد گفت: سن وزرای کابینه دوازدهم بسیار بالا است؛ ما توقع داشتیم چندین وزارتخانه دست جوانان باشد حتی وزارتخانه‌هایی که مربوط به جوانان است را باید به جوانان می سپردند که متاسفانه این اتفاق نیفتاد و جای نگرانی دارد.

وی در پایان تاکید کرد: حق زنان، جوانان و اهل تسنن ضایع شده است و رئیس جمهور باید تجدید نظری در لیست افراد کابینه خود بکند؛ اگر آقای روحانی دستش بسته بوده و تحت فشاراین لیست را بسته است؛ حداقل مجلس شورای اسلامی به رسالت خودش درست عمل کند و به افراد ناکاآرمد رای اعتماد ندهد، زیرا که حضور آن ها باعث رشد دولت نمی‌شود و مشکلات را نمی‌توانند حل کنند.

302

کد خبر: 825203

وب گردی

وب گردی