پسرفت خدمات‌رسانی ۱۴ ایرلاین‌/نفت رکورددار افزایش پروازهای تاخیردار شد

مطابق آمار رسمی سازمان هواپیمایی کشوری در تیرماه امسال هواپیمایی نفت با ۲۴ درصد افزایش پروازهای تاخیردار رکوددار شد و دو ایرلاین ساها و سپهران بر خلاف ۱۴ ایرلاین دیگر از میزان پروازهای تاخیردار خود کاستند.

به گزارش ایسکانیوز؛ بررسی آمار جدید منتشر شده از سوی سازمان هواپیمایی کشوری حاکی از آن است که تمام ایرلاین‌های داخلی در تیرماه میزان تاخیرات پروازی خود را افزایش داده‌اند. بر این اساس پویا ایر 17 درصد بر پروازهای تاخیردار خود در اولین ماه تابستان نسبت به آخرین ماه بهار امسال افزوده است. این شرکت 50 درصد پروازهای ماه گذشته را با تاخیر انجام داده است.

اترک‌ایر 15 درصد پروازهای تاخیردار خود را افزایش داده، این ایرلاین در خردادماه امسال 23 درصد پروواز تاخیردار داشت که در تیرماه به 28 درصد افزایش یافته است. ایرلاین‌های معراج و ایرتور وضعیت نسبتا بهتری را نسبت به سایر شرکت‌ها داشتند. این ایرلاین‌ها به ترتیب در تیرماه 7 درصد و 6 درصد بر میزان پروازهای تاخیر دار خود افزوده‌اند. اما هواپیمایی نفت با 24 درصد رکورد افزایش پروازهای تاخیردار را به نام خود ثبت کرد. این شرکت در خرداد 96 بالغ بر 36 درصد پرواز تاخیردار داشت که این رقم در ماه گذشته به 60 درصد افزایش یافت.

قشم ایر و کیش‌ایر نیز به ترتیب 14 و 9 درصد پرواز تاخیردار را اضافه کردند.شرکت‌های تابان، زاگرس،‌کاسپین و ماهان نیز به ترتیب 22 درصد، 5، 15 و 7 درصد پرواز تاخیردار بیشتری در تیرماه نسبت به خردادماه داشتند. آتاایر، ایران‌ایر و آسمان نیز به ترتیب 13 درصد، 8 و 11 درصد پروازهای تاخیردار بیشتری نسبت به خرداد انجام دادند.

فقط دو شرکت ساها و سپهران در تیرماه پروازهای تاخیردار کمتری نسبت به خرداد 96 انجام دادند. این دو شرکت به ترتیب 5 و یک درصد پروازهای تاخیردار خود را کاهش دادند.

منبع: تسنیم

402

کد خبر: 825221

وب گردی

وب گردی