اجرایی شدن ۴۴ درصد تفاهم نامه های دانشگاه ها با خارج

قائم مقام امور بین الملل دانشگاه ها گفت: از ۸۵۳ تفاهم نامه ای که بین دانشگاه های ایرانی و خارج از کشور منعقد شده، حدود ۳۷۶ تفاهم نامه یعنی ۴۴ درصد آن سال گذشته اجرایی شده است.

به گزارش ایسکانیوز، حسین سالار آملی در یک برنامه تلوزیونی گفت: سیاست کلان ما در وزارت علوم بین المللی شدن دانشگاه‌ها و توسعه دیپلماسی علمی و فناوری است و شروع انعقاد تفاهم نامه های مختلف مابین دانشگاه های ایرانی و خارجی به دلیل انتخاب چنین سیاست کلانی است.

وی ادامه داد: بین المللی شدن دانشگاه‌ها و توسعه دیپلماسی علمی و فناوری به دلیل ارتقاء سطح کیفی دانشگاه‌ها و رفع مشکل اقتصادی دانشگاه‌ها در خصوص جذب دانشجویان و دعوت از یک عده از اساتید خارج از کشور و یا بهره گرفتن از ایرانیان مقیم خارج از کشور است.

اجرایی شدن ۴۴ درصد تفاهم نامه دانشگاه های داخل با خارج

قائم مقام امور بین الملل وزارت علوم افزود: از ۸۵۳ تفاهم نامه ای که بین دانشگاه های ایرانی و خارج از کشور منعقد شده، حدود ۳۷۶ تفاهم نامه اجرایی شده یعنی، ۴۴ درصد این تفاهم نامه ها در سال گذشته اجرایی شده است.

توقف ادامه توافق نامه ها

وی خاطرنشان کرد: دورنمای ما برای سال ۹۶ این است که در انتهای سال این عدد را به ۵۵ درصد برسانیم، در این رابطه سیاست های تشویقی در نظر گرفته شده، البته ادامه توافق نامه ها در حال حاضر متوقف شده و یا به حداقل رسیده، مگر در مواقع بسیار ضرروی، اگر امسال به حدود ۵۵ درصد اجرایی شدن تفاهم نامه ها دست پیدا کنیم، می توانیم در پایان برنامه پنج ساله ششم به ۷۵ تا ۸۰ درصد اجرایی شدن تفاهم نامه ها امیدوار باشیم.

بررسی روند پیشرفت فعالیت بین الملل دانشگاه ها

سالارآملی افزود: تمام این تفاهم نامه ها از ابتدا بررسی می شوند و پایان هر سال حول و حوش بهمن ماه تمامی روند کارهای بین الملل دانشگاه ها بررسی می شود و دانشگاه های موفق در سطح فعالیت بین الملل تقدیر می شوند.

اجرایی شدن ۱۲ دوره تحصیلات تکمیلی مشترک با خارج

وی خاطرنشان کرد: اساس کار ما دراین برنامه ها با کشورهای دیگر کیفی سازی است، ۱۲ دوره تحصیلات تکمیلی به صورت مشترک عملیاتی شده و درحال پیش روی است که سطح کیفی دانشگاه های ما را افزایش می دهد.

200/202

منبع: مهر

کد خبر: 825227

وب گردی

وب گردی