گردان‌های حزب‌الله عراق در هیچ نبردی با آمریکایی‌ها مشارکت نخواهند کرد

سخنگوی گردان‌های حزب‌الله عراق گفت این گردان‌ها نیروهای آمریکایی را اشغالگر می دانند و هرگز با آن‌ها در هیچ نبردی مشارکت نمی کنند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از شبکه المیادین، محمد محیی -- سخنگوی گردان های حزب الله عراق -- گفت این گردان ها نیروهای آمریکایی را اشغالگر می دانند و هرگز در نبردی که نظامیان آمریکایی در آن مشارکت دارند شرکت نمی کنند.

محمد محیی در این باره گفت جنگ موصل آغاز شد و ما مشاهده کردیم نیروهای آمریکایی قصد دارند در این جنگ شرکت کنند. پس از پایان جنگ نیز میزان ویرانی ها و خونریزی های گسترده را مشاهده کردیم. این جنگ 9 ماه طول کشید و نیروهای عراقی و ارتش قهرمان عراق و پلیس فدرال قربانیان زیادی تقدیم کردند. اکنون نیز می دانیم با مشارکت آمریکایی ها در نبرد تلعفر دوباره تجربه موصل تکرار خواهد شد. ما برای خود اصولی داریم و مشارکت در نبردی که آمریکایی ها در آن حضور داشته باشند را نمی پذیریم؛ هر چند این مشارکت در حد پشتیبانی هوایی یا به هر شیوه دیگر باشد.

سخنگوی گردان های حزب الله گفت ما نیروهای آمریکایی ها را اشغالگر می دانیم و در سالیان گذشته تجربه تلخی را با این نیروها داشته ایم؛ در سال 1991 در یک عملیات متجاوزانه آمریکا، عراق ویران شد و تلفات جانی و ویرانی های زیر ساختی زیادی به بار آمد. در سال 2003 نیز مؤسسه های حکومتی و ارتش عراق نابود شد و آمریکایی ها در بازسازی نیروهای نظامی عراق جدیتی به خرج ندادند. بنابراین ما حضور آمریکایی ها در این مرحله را به منظور جلوگیری از حضور و مشارکت نیروهای مقاومت می دانیم.

کد خبر: 825240

وب گردی

وب گردی