14 بیمارستان در کشور  رتبه درجه یک از وزارت بهداشت گرفتند

معاون درمان وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی گفت: ارزشیابی بیمارستان های کشور بر اساس شاخص های استاندارد ملی به پایان رسید و کارنامه همه بیمارستان ها ارسال شده است اما اگر بیمارستانی احساس می کند که شرایطی بالاتر از سطح استاندارد ملی دارد می تواند برای گرفتن «درجه یک عالی» از وزارت بهداشت درخواست دهد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایرنا محمدآقا جانی افزود: ارزشیابی و اعتباربخشی همه بیمارستان های دولتی و خصوصی کشور که حدود 900 بیمارستان است پس از حدود 6 ماه کار فشرده به پایان رسید و نتایج و کارنامه همه بیمارستان ها در اختیار آنان قرار گرفته است.
وی گفت: بر اساس این ارزیابی هر یک از بیمارستان های کشور درجه ای بین یک تا چهار را دریافت کردند و میزان تعرفه خدمات هر بیمارستان نیز بر اساس درجه اعتباربخشی که دریافت کرده است متفاوت خواهد بود.
معاون وزیر بهداشت افزود: این نتایج تیر ماه امسال به همه بیمارستان ها اعلام شد. البته پس از اعلام نتایج اولیه ارزیابی و اعتباربخشی بیمارستان ها، تعدادی از بیمارستان ها به نتیجه ارزیابی اعتراض داشتند. در یکماه گذشته تمام اعتراض ها نیز بررسی شد و طی هفته گذشته کارنامه و نتیجه نهایی همه ارزیابی ها به بیمارستان ها اعلام شد.
معاون درمان وزیر بهداشت افزود: در این ارزیابی، هر یک از بیمارستان های کشور بر اساس 900 سنجه ارزشیابی شدند که نتیجه گرایی، توجه به رضایت بیماران، توجه به ایمنی بیماران، کاهش خطاهای پزشکی، افزایش کیفیت خدمات هتلینگ بیمارستانی، توجه به معیارهای محیط زیست و بیمارستان سبز و مدیریت پساب های بیمارستان از جمله شاخص های این دوره از ارزیابی و اعتباربخشی بیمارستانهای کشور است.
آقاجانی اضافه کرد: تعداد بیمارستان هایی که توانستند رتبه یا درجه یک عالی را بگیرند، نسبت به دوره گذشته بیشتر نشدند و حدود 14 بیمارستان در کشور هستند که توانستند رتبه درجه یک را از وزارت بهداشت بگیرند؛ البته تعدادی از این بیمارستان ها معتقدند که سطح و کیفیت خدمات آنها بالاتر از سطح استاندارد ملی است.
وی گفت: بر این اساس، رتبه جدیدی برای بیمارستان ها تعریف شده که رتبه « درجه یک عالی» یا «درجه یک ممتاز» است که شاخص ها و سنجه های جدیدی برای آن در نظر گرفته است و اخیرا و در دوهفته گذشته این سنجه ها به بیمارستان هایی که متقاضی دریافت درجه یک عالی هستند، به آنها اعلام شده تا برای ارزیابی جدید آماده باشند.
معاون درمان وزیر بهداشت افزود: ارزیابی بیمارستان های متقاضی درجه یک عالی به صورت جداگانه انجام می شود و نتیجه نهایی این ارزیابی جدید و تعداد بیمارستان هایی که توانایی کسب درجه یک یا درجه یک عالی را دارند، در هفته آتی مشخص و اعلام می شود.

700

کد خبر: 825243

وب گردی

وب گردی