هاشمی طبا: به کابینه دوازدهم خوشبین نیستم

نامزد انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری: با وجود برخی مشکلات در داخل و خارج کشور از جمله تحریم ها و سنگ اندازی های دشمنان و علی رغم حسن نیتی که در مسوولین وجود دارد، بنده به کابینه دولت دوازدهم خوشبین نیستم.

سید مصطفی هاشمی طبا، استاد دانشگاه و نامزد انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری در خصوص ارزیابی کابینه معرفی شده از سوی رئیس جمهور دولت دوازدهم در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز گفت: کابینه معرفی شده از سوی رئیس جمهور، تفاوت چندانی با دولت گذشته ندارد؛ به نظر بنده انتخاب راه و اولویت هایی که در کشور وجود دارد دارای اهمیت بالایی است و کابینه آینده، باید به آن سمت حرکت کند.

وی افزود: کشور ما دارای برنامه ششم توسعه است که این برنامه، مالامال از دستورالعمل های مختلفی است که عمل کردن به تمام آن ممکن نیست؛ برنامه هایی برای توسعه اقتصادی، توسعه منابع زیست محیطی و... که عملا دستیابی به تمام آن ها در یک مدت زمان کوتاه ممکن نیست.

هاشمی طبا تصریح کرد: با وجود برخی مشکلات در داخل و خارج کشور از جمله تحریم ها و سنگ اندازی های دشمنان و علی رغم حسن نیتی که در مسوولین وجود دارد، بنده به کابینه دولت دوازدهم خوشبین نیستم.

این نامزد اتنخابات ریاست جمهوری با اشاره به برخی مشکلات موجود در داخل کشور اظهار داشت: برخی از مشکلات سرزمینی مانند آب و مشکلات زیستگاهی در کشور وجود دارد؛ با توجه به این که اولویت ها در این موضوعات در کشور رعایت نمی شود و فشاری که برای انجام برخی اقدامات فوری بر روی دولت می باشد، چشم انداز خوبی را برای دولت دوازدهم نمی بینم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که فشارهای جریان های مختلف از جمله اصلاح طلبان چقدر تاثیر بر لیست کابینه دولت دوازدهم گذاشته است بیان کرد: به نظر بنده فشارهای جریانات مختلف تاثیری بر انتخاب اعضای کابینه نداشته است و افرادی که در حال معرفی شده اند بیشترشان از تیم اصلاح طلب نیستند.

هاشمی طبا در واکنش به برخی اظهارات در خصوص کابینه 24 میلیونی خاطر نشان کرد: آدم هایی که در محافل مختلف میکرفون دست شان است، اظهار می کنند که کابینه باید 24 میلیونی باشد؛ حال سوال این جا است که شما از کجا می دانید انتظارات 24 میلیون نفر چیست؟ به علاوه این که ما نباید فقط به دنبال 24 میلیون نفر باشیم، بلکه باید به دنبال 80 میلیون نفر باشیم.

وی اظهار کرد: ما باید به دنبال این باشیم که برای آینده فرزندان و جوانانمان چه اقداماتی انجام دهیم، این که به دنبال راضی نگه داشتن عده ای باشیم که شکمشان سیر است روش مملکت داری نیست.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: ما باید تمام مردم را به یک چشم نگاه کنیم و به مستضعفان و محرومان رسیدگی کامل کنیم؛ باید تمام مناطق کشور را از جمله مناطق محروم را به یک چشم ببینیم و به آن توجه کنیم.

302

کد خبر: 825291

وب گردی

وب گردی