3000 مادر تهرانی آموزش قصه گویی می بینند

مسئول دبیرخانه سومین جشنواره مادران قصه گو از ثبت نام بیش از 3000 تن از مادران تهرانی  در کارگاه های قصه گویی سومین جشنواره مادران قصه گوی شهر تهران خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز حامد طراحی با اعلام این خبر افزود: سومین جشنواره مادران قصه گوی شهر تهران به منظور انتقال مفاهیم، ارزش های و سنت های ایرانی اسلامی به کودکان بصورت غیر مستقیم و فراهم آوردن زمینه های ارتباط و اُنس بیشتر اعضای خانواده با ابزار قصه گویی، هم اکنون در حال برگزاری است.

وی افزود: مرحله نخست این جشنواره در قالب کارگاه های آموزشی قصه گویی برای مادران در سطح مراکز فرهنگی هنری شهر تهران اجرا می شود و بیش از 3000 ثبت نام شده در مناطق مختلف پایتخت آموزش قصه گویی می بینند.

طراحی گفت: این جشنواره با هدف ترویج فرهنگ مطالعه و لزوم توجه مادران به قصه و بهره گیری از آن برای تربیت فرزندان از 17 تیر کار خود را در منطقه 18 به عنوان دبیرخانه جشنواره و هم چنین در مناطق دیگر آغاز کرد و مادران ثبت نام شده هم اکنون در کارگاه های قصه گویی و زیر نظر مربیان مجرب ، مهارت ها و آموزش های لازم را فرامی گیرند.

مسئول دبیرخانه سومین جشنواره مادران قصه گو افزود: در این کارگاه ها علاوه بر آموزش مهارت های قصه گویی، رویکردهایی مانند تشویق مادران به جستجو و مطالعه کتاب های مناسب برای قصه گویی، ترغیب آنها به داشتن کتابخانه های خانگی از کتابهای مناسب، بهره گیری از هنر قصه گویی در راستای آموزش و تربیت درست فرزندان، کمک به آنها در انتخاب کتاب مناسب و ایجاد شور و شوق مادران به حضور در محیط اجتماعی و فرهنگی و تربیتی، مد نظر قرار گرفته است .

رییس فرهنگسرای خاتم(ص) در باره برنامه کارگاه های قصه گویی در منطقه 18 گفت: در مراکز فرهنگی هنری منطقه 18 مجموعا 225 مادر ثبت نام کرده اند که تا پایان مرداد زیر نظر مریم شفیع زاده و طاهره گرمسیری مربیان آموزش قصه گویی، در فرهنگسرای خاتم(ص) ، خانه فرهنگ امام علی(ع) ، خانه فرهنگ رشد و کتابخانه شهدای محله بهداشت آموزش می بینند.

وی افزود: تعداد کارگاه های آموزش قصه گویی در چهار جلسه کارگاهی برگزار می شود. پس از برگزاری کارگاه ها، سه نفر از هر کارگاه با نظر مربی انتخاب و در سطح مناطق به رقابت می پردازند و سپس بنا به رای داوران قصه گوی برتر هر منطقه انتخاب می شود.

مسئول دبیرخانه سومین جشنواره مادران قصه گو ادامه داد: نفر اول در هر منطقه برای حضور در مرحله نهایی داوری در سطح شهر تهران به دبیر خانه جشنواره در فرهنگسرای خاتم (ص) معرفی و به نفرات دوم و سوم نیز جوایز ارزنده ای اهداء خواهد شد.آئین اختتامیه سومین جشنواره مادران قصه گو نیز 18 شهریور همزمان با عید سعید غدیر خم برگزار می شود.

شایان ذکر است دبیر خانه سومین جشنواره مادران قصه گو منطقه 18 در فرهنگسرای خاتم(ص) واقع در یافت آباد ، شهرک ولیعصر(عج)، انتهای خ حیدری جنوبی، خ پژاند، بوستان لواسانی و با شماره تلفن 66207068 آماده پاسخگویی به سئوالات شهروندان است.

700

کد خبر: 825355

وب گردی

وب گردی