۴۰ مستمری بگیر از کار افتاده و بازنشسته ۱۰۰ تا ۱۲۱ساله در کشور

مشاور مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: در حال حاضر ۲۰ مستمری بگیر از کار افتاده ۱۰۰ تا ۱۲۱ سال و همچنین ۲۰ مستمری بگیر بازنشسته ۱۱۵ تا ۱۲۱ سال تحت پوشش تامین اجتماعی هستند.

به گزارش ایسکانیوز امیرعباس تقی‌پور در جمع خبرنگاران به آمار از کار افتادگان اشاره کرد و افزود: مسن‌ترین مستمری بگیر از کارافتاده ۱۲۱ سال سن دارد و در قشم زندگی می‌کند.

به گفته و ، از میان ۲۰ مستمری بگیر و بازنشسته ۱۱۵ تا ۱۲۱ ساله تحت پوشش سازمان، مسن‌ترین این افراد ۱۲۱ سال سن دارد و در تهران زندگی می کند و نفر دوم در زنجان و سومین مستمری بگیر با بیشترین سن، ساکن اصفهان است.

مشاور مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی تاکید کرد: یک نفر از این مستمری‌بگیران که ۵۲ سال دارد رکوردار بیشترین مدت زمان دریافت مستمری را دارد.

تقی پور با اشاره به اینکه براساس آمارهای موجود، ۲۶ بیمه شده داریم که بین ۴۳ تا ۵۲ سال هستند گفت: این افراد از تأمین اجتماعی مستمری دریافت می‌کنند و در بالای فهرست بیمه شدگان قرار دارند.

وی اظهار داشت : تأمین اجتماعی بیش از ۴۲ میلیون نفر در کشور را تحت پوشش دارد که از این تعداد ۱۳ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر بیمه شده اصلی هستند و سه میلیون و ۲۳۰ هزار مستمری بگیر نیز داریم که آمار آن‌ها با در نظر گرفتن اعضای خانواده به پنج میلیون و ۷۰۰ هزار نفر می‌رسد.

تأمین اجتماعی بیش از ۴۲ میلیون نفر در کشور را تحت پوشش دارد که از این تعداد ۱۳ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر بیمه شده اصلی هستند و سه میلیون و ۲۳۰ هزار مستمری بگیر نیز داریم که آمار آن‌ها با در نظر گرفتن اعضای خانواده به پنج میلیون و ۷۰۰ هزار نفر می‌رسد

تقی پور با اشاره به اینکه بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار کارگاه و واحد تولیدی با سازمان در ارتباط هستند گفت: در بخش بیمه‌ای نیز حدود ۱۰۰۰ واحد اجرایی ما مشغول ارائه خدمات هستند.

مدیرکل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی در مورد بخشودگی جرایم بیمه ای واحدهای تولیدی نیز افزود:میزان این بخشودگی هزار میلیارد تومان است.

وی به خدمات درمانی اشاره کرد و گفت: طی چهار سال گذشته ساخت بیمارستان‌هایی با برند میلاد از برنامه‌های اصلی معاونت درمان بوده و همچنین بیمارستان‌های میلاددر کرمان، بیرجند، ایلام و اهواز مورد بهره‌برداری قرار گرفت و در آینده نیز در دزفول، آبادان و شیراز احداث می‌شود.

700

کد خبر: 825361

وب گردی

وب گردی