نجات جان پسر11 ساله که پس از  پیوند قلب به کما رفت/ حال بیمار خوب است

فوق تخصص جراحی قلب و عروق گفت: در سی و هشتمین پیوند قلب اطفال بیمارستان شهید رجائی تهران، بیمار در دوران پس از عمل دچار خونریزی مغزی در قسمت پشت سر شد و به کما رفت، اما خوشبختانه با تلاش تیم پزشکی نجات یافت و هم اکنون نیز حال عمومی وی خوب است.

به گزارش ایسکانیوز دکترعلی صادق‌پور فوق تخصص جراحی قلب و عروق گفت: سی و هشتمین پیوند قلب اطفال در روز دوشنبه نهم مرداد ماه انجام شد.

وی افزود: دهنده قلب، مردی 30 ساله بود که بعلت تصادف به مرگ مغزی دچار شد و قلب وی به پسر یازده ساله ای پیوند زده شد. این پسر بچه چند سال قبل به علت بیماری مادرزادی تترالوژی فالوت در شیراز تحت عمل جراحی قلب باز قرار گرفته بود اما مدتی بعد از عمل دچار فرم خاصی از کاردیوپاتی شد و بتدریج در عرض چند سال دچار نارسائی انتهایی قلبی شده و در مرکز قلب شهید رجایی تهران بستری شد.

صادق‌پور ادامه داد: عمل پیوند قلب این بیمار از چند جهت بسیار مشکل بود یکی اینکه بیماری، مادرزادی بود. دوم اینکه بیمار سابقه اعمال جراحی قلب در گذشته را داشت که تکنیک عمل مجدد به علت چسبندگی عناصر حیاتی بهم و به بافت های اطراف بسیار مشکل است سوم اینکه بیمار علاوه بر ورید سمت راست، ورید کاوال (ورید اجوف سمت چپ) داشت که در اینجا باید به طریقی ارتباط بین این ورید مهم سر و گردن و دهلیز راست با روشهای خاصی صورت پذیرد.

این فوق تخصص جراحی قلب و عروق افزود: خوشبختانه عمل با تمامی مشکلات به خوبی و بدون مشکل و عارضه خاصی انجام شد اما در دوران پس از عمل بیمار دچار خونریزی مغزی در قسمت پشت سر شد و به کما رفت اما تیم پزشکی ماهر بیمارستان شهید رجایی ناامید نشده و با تلاش شبانه روزی و اقدامات لازم تیم مجرب پزشکی و پرستاری، سرانجام پس از 7 روز، بیمار بیدار و هوشیار شد و 24ساعت بعد بیمار از دستگاه تنفسی جدا و قسمت عمده خونریزی مغزی نیز جذب شد و هم اکنون نیز حال عمومی بیمار رو به بهبود کامل است.

فارس

700

کد خبر: 825363

وب گردی

وب گردی