ایسکانیوز برترین های هفته سوم را انتخاب کرد/ بهترین های لیگ برتر در قُرُق سرخابی ها

هفته سوم لیگ برتر (جام خلیج فارس) با برگزاری 8 تیم به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی ایسکانیوز، هفته سوم لیگ برتر (جام خلیج فارس) با برگزاری 8 تیم به پایان رسید. در ادامه نگاهی می اندازیم به برترین های هفته سوم، بازیکنانی که بیشترین تاثیر را برای تیمشان در برداشته اند.(گفتنی است؛ انتخاب بازیکنان با نظر کارشناسان صورت گرفته است.)

* دروازه‌بان

حامد لک (فولاد خوزستان)

این دروازه‌بان ملی‌پوش یکی از اصلی‌ترین خریدهای پورموسوی در نقل و انتقالات محسوب می‌شود که برای رفع مشکل گلری فولاد خوزستان طی فصول اخیر آمده است؛ حامد لک بعد از دو بازی با پرسپولیس و نفت تهران در صدد بود تا برای ثبت نخستین برد فصل تیم‌اش ایفای نقش کند که از این کار سربلند بیرون آمد؛ در روزی که فولاد به برتری 2 بر یک رسید حامد لک بارها با خروج‌های موفق اجازه نداد تاکتیک اصلی سیاه جامگان که استفاده از توپ‌های بلند بود به ثمر بنشیند اما اوج عملکرد این گلردر 20 دقیقه پایانی رخ داد که تیم مشهدی سراپا حمله شده بود و فشار زیادی روی دروازه لک به وجود می‌آورد اما او در تمام صحنه‌ها عکس العمل‌های خوبی داشت تا سه امتیاز برای فولاد رقم بخورد.

* مدافعان:

محمد انصارى(پرسپولیس)

یک اختتامیه فوق‌العاده براى مدافع چپ ملى‌پوش در پست قلب دفاعى پرسپولیس؛ انصارى که در فصل اخیر در پست مدافع میانى زوج سیدجلال حسینى را شکل داده بود، در سال جام جهانى و با حضور شجاع خلیل‌زاده قصد دارد در پست اصلى خود به میدان برود تا شانس حضور در روسیه را افزایش دهد؛ با این حال نمى‌توان به سادگى از عملکردش طى فصل اخیر در پست قلب دفاعى پرسپولیس گذشت؛ سرعت بالا، تکنیک جالب توجه و بازى رو به جلو که موجب مى‌شود خط دفاعى پرسپولیس نزدیک به خط میانى زمین بیشتر شکل گیرد از مهمترین خصیصه هایى است که انصارى به خوبى توانسته از آن سود ببرد، شماره ١٥ پرسپولیس برابر نفت نیز با همین کیفیت باعث شد تا برانکو همچنان بابت استراتژى در استفاده از او در قلب دفاعى به خود ببالد.

دانیال ماهینی (سایپا)

شاگردان دایی موفق شدند شب گذشته با 2 گل از سد استقلال خوزستان بگذرند. گرچه سایپا یک گل دریافت کرد اما مدافعان این تیم عملکرد خوبی داشتند. ماهینی در چندین صحنه موفق شد مانع رسیدن مهاجمان حریف شود؛ همچنین ماهینی با پرتاب اوت و ضربه سر محمد سلیمانی دروازه سایپا را تهدید کرد.

پژمان منتظری (استقلال)

مدافع با تجربه آبی ها با حضورش در جمع شاگردان منصوریان نقطه قوت این تیم و بازیکنان به شمار می آید. استقلال در دیدارهای سه هفته اخیر تنها یک گل آن هم از روی نقطه پنالتی دریافت کرده است. تیم منصوریان موفق شد شب گذشته با درخشش منتظری و جپاروف سه امتیاز دیدار خانگی را کسب کند.

مهران درخشان مهر (ذوب آهن)

مدافع 19 ساله ذوبی ها در دیدار خارج از خانه تیمش برابر پیکان عملکرد خوبی داشت. این بازیکن بارها موفق شد مانع حرکت مهاجمان حریف برای گلزنی شود و در نهایت این دیدار با تساوی صفر-صفر و کلین شیت گلرهای دو تیم به کمک مدافعان به پایان برسد.

* هافبک ها:

عبدالله ناصری (فولاد خوزستان)

هافبک فولادی ها شب گذشته عملکرد خوبی از خود به جای گذاشت؛ این بازیکن در دقیقه 33 با پاس در عمق توپ را به فرشاد جانفزا رساند تا اولین گل تیمش به ثمر برسد. فولاد یک بار دیگر روی پاس ناصری و ضربه سر حبیبی نزاد مجددا از میزبان پیش افتاد. شاگردان پورموسوی با دو پاس گل ناصری موفق شدند حریف را شکست دهند.

آگوستو سزار (صنعت نفت آبادان)

شاید عنوان بهترین بازیکن این روزهای صنعت نفت آبادان متعلق باشد به سزار. این هافبک دفاعی آماده با ارسال عالی جاسم کرار از روی ضربه آزاد به سمت راست میانه زمین موفق شد مقابل محوطه ۶ قدم با ضربه سر توپ را وارد دروازه پدیده کند. او موفق شد چندین بار توپ مهاجمان حریف را از دروازه تیمش دور کند تا در نهایت به برد شیرین خانگی دست پیدا کنند.

محسن مسلمان(پرسپولیس)

شماره ٧٧ پرسپولیس که در ابتداى فصل امیدوار به کسب عنوان برترین هافبک لیگ شانزدهم بود وقتى به آن نرسید، فصل را با انگیزه بیشترى آغاز کرد؛ دومین پاس گل در سومین هفته نشان از این دارد که مسلمان نیز می‌خواهد این بار بدون حرف و حدیث عنوان برترین پاسور را به خود اختصاص دهد؛ مسلمان برابر نفت فارغ از پاس گلى که داد، با تحرک بالا در خط میانى و تعدد پاس‌هاى کوتاه و تغییر جریان بازى موجب از کار افتادن خط میانى و هجومى نفت نیز شده بود تا چهره برتر تیمش در این بازى لقب گیرد.

سرور چپاروف(استقلال تهران)

دلیل حضور چپاروف در تیم هفته تنها به دلیل گل زیبایی که زد نیست؛ این هافبک ازبک در سیستم علیرضا منصوریان به معنای واقعی بازی‌ساز است، بازیکنی که در تمام نقاط زمین حضور داشت و به چپ، راست و وسط زمین می‌رفت تا به هم‌تیمی‌هایش کمک کند؛ چپاروف در طول دقایقی که در زمین بود آنقدر موثر کار کرد که منصوریان این بار فرصت کمتری به جباری برای حضور در زمین داد؛ سرمربی آبی‌ها در نقل و انتقالات اصرار زیادی به جذب چپاروف داشت و حالا به نظر می‌رسد تاکید او اصلا بی‌مورد نبوده است.

* مهاجمان:

مهدی طارمى(پرسپولیس)

به نظر مى‌رسد مثل فصل گذشته باز هم قصد دارد با همان استراتژى عنوان آقاى گلى را به دست بیاورد؛ طارمى یک نیمه‌ى کامل فرصت از دست داد تا در ٤٥ دقیقه دوم مرد اول میدان شود، درست مثل همیشه و دو فصل اخیر لااقل؛ طارمى که با دو گل برابر نفت جنگ آقاى گلى را استارت زد مى‌توانست شمار گل‌هاى خود را افزایش نیز دهد که البته در نیمه اول چندان دقت در دستور کارش نبود؛ با این حال دبل برابر نفت مى‌تواند بهترین خبر در روزهاى پایانى نزدیک شدن به دیدار برابر الاهلى عربستان براى آقاى گل لیگ قهرمانان محسوب شود تا نشانی از روزهاى اوج آمادگی‌اش دهد.

لوسیانو پریرا (صنعت نفت آبادان)

صنعت نفت آبادان موفق شد شب گذشته با 2 گل از سد پدیده مهاجری بگذرد. فرید کریمی با دریبل عالی خانزاده، خود را در موقعیت تک به تک قرار داد که گردان به خوبی توپ او را مهار کرد اما در ادامه پریرا به راحتی در مقابل دروازه خالی پدیده دومین گل صنعت نفت را به ثمر رساند. پریرا در این سه هفته اول دیدارهای لیگ برتر عملکرد خوبی داشته است؛ او با دو گل زده و دو پاس گل به تیمش کمک زیادی کرده است.

* نیمکت ذخیره ها:

علیرضا بیرانوند، علی قلی زاده، سید مجید حسینی، علی عبدالله‌زاده، مهدی کیانی، جاسم کرار، احسان تاییدی.

* سرمربی: سید سیروس پورموسوی.

* تیم هفته: فولاد خوزستان

601

کد خبر: 825483

وب گردی

وب گردی