پلیس فتا دلالان واحدهای مسکن مهر پردیس را دستگیر کرد/ متقاضیان واحدهای خود را ارزان نفروشند

مدیرعامل شهر جدید پردیس گفت: از متقاضیان می‌خواهم که فریب دلالان و فعالان گروه‌های اجتماعی را نخورده و واحدهای خود را ارزان نفروشند، چراکه قطعا پس از تکمیل و افتتاح، تمامی راه‌های ارتباطی بین فازهای مسکن‌مهر پردیس به آزادراه تهران- پردیس و همچنین عملیاتی شدن پروژه مترو جهت برخورداری ساکنان این منطقه از رفت‌ و آمد ایمن و مطمئن قیمت خانه‌های پردیس به صورت چشگیری افزایش خواهد یافت.

به گزارش ایسکانیوز؛ به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سعید غفوری مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس در نشست خبری امروز ۲۱ مرداد ماه که با حضور خبرنگاران در این شرکت برگزار شد ضمن قدردانی از صبوری مردم و تلاش بی‌وقفه برخی پیمانکاران در تسریع و تکمیل پروژه‌های مسکن مهر این شهر جدید گفت: خوشبختانه باید این خبر خوش را به تمامی متقاضیان مسکن مهر پردیس بدهم که با انجام هر افتتاحی هرچند با تعداد واحدهای کم در هریک از زون‌های موجود شبکه‌های اصلی و خدمات لازم برای آماده‌سازی معابر و مح-وطه‌های پیرامونی به زون‌های همسایه نیز رسیده و شرایط برای تکمیل و تحویل هرچه سریع‌تر سایر واحدهای مسکن مهرآماده می‌شود.

او همچنین ادامه داد: طی مذاکراتی که با عوامل بانک مسکن در هفته گذشته داشتیم تعهدی را به بانک از سوی متقاضیان دادیم که طبق این تعهد مقرر شد تا شرکت عمران ضمن انجام خلافی‌ها و صدور پایان‌کار تنها با ارائه سفته به بانک مسکن واحدها را به مردم تحویل دهد، در این صورت بانک با دریافت سفته دیگر ضامنی را برای تحویل واحدها از متقاضیان خواستار نخواهد شد.

مدیرعامل شهر جدید پردیس در ادامه با تاکید براینکه ارزش افزوده تمامی واحدهای مسکن‌مهر این شهر پس از اتمام راه‌های دسترسی تمامی فازها به آزادراه تهران-پردیس و همچنین راه‌اندازی متروی این منطقه بیش از گذشته خواهد شد گفت: از متقاضیان می‌خواهم که فریب دلالان و فعالان گروه‌های اجتماعی را نخورده و واحدهای خود را ارزان نفروشند، چراکه قطعا پس از تکمیل و افتتاح تمامی راه‌های ارتباطی بین فازهای مسکن‌مهر پردیس به آزادراه تهران-پردیس و همچنین عملیاتی شدن پروژه مترو جهت برخورداری ساکنان این منطقه از رفت‌ و آمد ایمن و مطمئن قیمت خانه‌های پردیس به صورت چشگیری افزایش خواهد یافت.

غفوری در تشریح جزئیات و اقدامات انجام شده در سایت مسکن مهر فازهای گوناگون پردیس اعلام کرد: در حال حاضر حدود ۲ هزار واحد مسکن مهر در فاز ۸ پردیس آماده افتتاح است که امید داریم اقدامات لازم برای تحقق آن تا ۱۰ روز آینده انجام شود. متاسفانه باید بگویم با وجود تعداد زیادی پیمانکار در این فاز و همچنین تزریق اعتبارات لازم و کافی برای پیشبرد پروژه‌ها و حتی رفع مشکلات برخی از پروژه‌های معارض‌دار در این فاز هنوز شاهد کم‌کاری از سوی برخی پیمانکاران هستیم که باعث می‌شود از نتیجه فعالیت‌های انجام شده در این منطقه راضی نباشیم، اما این امید را به متقاضیان مسکن‌مهر در این فاز می‌دهم که تا پایان سال اتفاقات خوبی در این منطقه افتاده و شاهد تحویل بخش عمده‌ای از واحدها در این فاز باشیم.

این مقام مسئول افزود: واقعا جای سوال دارد که روند انتخابی برخی از این پیمانکاران در دوره‌های گذشته بر چه اساسی بوده است در واقع بعضی از آن‌ها سازنده نیستند چراکه من مشکلی در ادامه تکمیل این واحدها نمی‌بینیم. با توجه به اعتبارات تزریق شده می‌توانیم بگوییم هیچ مشکلی در ساخت و منابع مالی واحدها وجود ندارد و تنها مشکل موجود مربوط به امور زیربنایی و همکاری دستگاه‌های خدمات‌رسان است که درخواست دارم با کمک اوراق خزانه اسلامی این مشکلات نیز هرچه سریع‌تر حل شود.

او ضمن بیان این مطلب که نیمی از واحدهای باقی‌مانده فاز ۸ تا خردادماه سال ۹۷ تکمیل و به مالکان تحویل داده خواهد شد گفت: بدون شک قیمت واحدهایی که تحویل آن‌ها به سال آینده موکول خواهد شد افزایش نخواهد یافت و از این پس نیز سرعت اجرای عملیات ساخت و آماده‌سازی بیشتر خواهد شد.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس با تاکید براینکه متاسفانه برخی از پیمانکاران برای مردم کیسه دوخته‌اند گفت: در حال حاضر شاهد مسائل پیچیده‌ای با سازندگان در فاز ۳ هستیم. پیمانکاران در این منطقه مبالغ زیادی را از مردم گرفته‌اند که باید ضمن رفع این مشکلات تا مهرماه طی ۳ مرحله تمامی بلوک‌های باقی‌مانده که حدودا دارای ۷۰۰ واحد است را به متقاضیان تحویل دهند.

غفوری در خصوص مشکلات موجود در فاز ۵ و ۹ جدید پردیس نیز گفت: شرکت عمران در این فازها با مسائل عدیده‌ای مواجه‌اند. با وجود آنکه طی چندماه گذشته افتتاحی در این منطقه داشتیم ولی از کمیت و کیفیت آن راضی نبودیم، در حال حاضر حدود ۱۰ هزار واحد در این فازها داریم که با وجود تزریق منابع مالی لازم از ابتدای سال تاکنون شاهد نتیجه مطلوبی در این مناطق نبودیم. طی جلسه برگزار شده با اعضای هیات‌مدیره شرکت به این نتیجه رسیدیم که در صورت عدم همکاری لازم از سوی پیمانکار این منطقه قراردادهای موجود با سازنده را شکسته و برای تسریع هرچه بیشتر اجرای پروژه‌ها به تفکیک قراردادها بپردازیم و در ادامه با توجه به کند بودن روند آماده‌سازی در این ناحیه پیمانکاری قوی و قدر دیگری را برای کمک به پیشبرد عملکرد اجرایی این فاز انتخاب کنیم.

این مقام مسئول در این‌باره اضافه کرد: ما ناچار به تصمیم‌گیری در این حوزه هستیم چراکه بارها از پیمانکار درخواست کرده و همچنین اخطار دادیم تا به تعیین و تکلیف پروژه‌ها بپردازد اما شاهد نتیجه مطلوبی نبوده و تنها ۶۵۰ واحد از ۱۰ هزار واحد موجود را به متقاضیان تحویل دادیم.

او در ادامه با اشاره به توپوگرافی نامناسب و جانمایی نادرست فاز ۹ قدیم گفت: با وجود آنکه از ابتدای سال تاکنون نزدیک به ۶ میلیارد تومان برای آماده‌سازی این فاز و فراهم کردن شرایط لازم برای سکونت در آن هزینه کرده‌ایم ولی هنوز وضعیت به طور کامل برای سکونت فراهم نشده است. تدابیر اندیشه شده،‌ اقدامات فنی و مهندسی انجام شده و همچنین بارگذاری این جمعیت برای این فاز کار اشتباهی تاکنون بوده است ولی با این وجود شرکت عمران تمامی توان خود را به کار گرفته تا طی ۲ ماه آینده بخش عمده‌ای از واحدهای این منطقه را تحویل دهد.

غفوری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اضافی پرداختی‌های برخی از متقاضیان اظهار کرد: حوزه مالی شرکت عمران مشغول رسیدگی به این مورد بوده و در آینده‌ای نزدیک اضافی‌پرداختی‌های متقاضیان در تمامی فازها را پرداخت خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس روند اجرای پروژه‌ها در فاز ۱۱ را روندی خوب و رو به رشد اعلام کرد و گفت: در حال حاضر پیمانکار در زون‌های یک و ۵ این فاز فعال بوده و با تلاش خوبی پروژه‌ها را در تمامی بخش‌ها دنبال می‌کنند ولی باید بگوییم که هنوز به رضایت کامل نرسیده و در تلاش برای رسیدن به شرایط بهتر هستیم.

او با اشاره به فعالیت دلالان در حوزه مسکن مهر پردیس نیز گفت: متاسفانه دستانی در این حوزه وجود دارند که منافع مردم را به خطر انداخته و به دنبال فریب آن هستند، ما از مردم می‌خواهیم که با عضویت در گروه تلگرامی جدید شرکت عمران از آخرین اطلاعات درست و حقیقی واحدها آگاه شده و تن به این حلقه‌های ارتباطی ندهند. هم‌اکنون خبر داریم که طبق اعلام پلیس فتا ۲ نفر از این دلالان که هرکدام در بحث دلالی و بنگاه‌داری بیش از یک میلیارد تومان از متقاضیان دریافت کرده‌اند دستگیر و در دست نیروهای امنیتی هستند.

غفوری همچنین در خصوص درگیری شرکت عمران شهر جدید پردیس با سیستم مالیاتی کشور اعلام کرد: متاسفانه به دنبال مشکلاتی که با بخش مالیاتی کشور داشته‌ایم حساب خزانه ما به صورت غیرقانونی بسته شده است این بخش از سال ۹۰ تاکنون به اشتباه مبلغی بالغ بر ۸ میلیارد تومان مالیات برای این شرکت اعلام کرده است. این در حالی است که با توجه به قوانین موجود تازمانی که پیمانکار ساخت مسکن مهر و آماده‌سازی واحدها یکی باشد مالیاتی به پروژه‌های آماده‌سازی تعلق نمی‌گیرد. ما هم‌اکنون به دنبال رفع این مشکل و روشن‌شدن ابهامات موجود هستیم.

این مقام مسئول از دریافت ۱۳۰ میلیارد تومان اوراق خزانه اسلامی از ابتدای سال ۹۶ تاکنون خبر داد و گفت: تمامی این مبالغ به جای دیون قبلی شرکت عمران در حوزه زیرساخت هزینه شده و بخشی از آن نیز طبق مقررات موجود جهت اتمام پروژه‌های محوطه‌سازی و کمک به مردم پرداخت شده است.

به گفته او در بخش یارانه نقدی نیز ۳۰ میلیارد تومان طی ۴ مرحله تا به امروز به این شرکت پرداخت شده و از سوی شرکت عمران شهرهای جدید نیز برای پرداخت دیون پیمانکاران در بخش تهاتر به پردیس کمک شده است.

غفوری در پایان در تشریح خدمات روبنایی انجام شده طی ۱۴ ماه گذشته اعلام کرد: در این مدت ۵ مدرسه، ۲ کلانتری و ۲ مسجد ساخته و تحویل داده شده، ۲۳ مدرسه و ۵ مسجد در فازهای مختلف در حال ساخت بوده و ۴ مدرسه و ۳۵۰۰ واحد در هفته دولت آماده افتتاح است.

401

کد خبر: 825496

وب گردی

وب گردی