فعالیت تولیدی عشایر در 500 هزار هکتار از مراتع استان تهران

مدیرکل امورعشایراستان تهران گفت: جامعه 3 هزار خانواری عشایری در 500 هزار هکتار ازمراتع عشایری استان تهران در امر تولید فعالیت می کنند.

به گزارش ایسکانیوز سیروس نصیری در جلسه شورای زکات عشایر شهرستان فیروزکوه که در منطقه عشایری حوزه لزور این شهرستان برگزار شد افزود: عشایر استان تهران در سال گذشته بیش از 66 هزار محصولات پروتئنی؛ لبنی و دامی تولید کردند.

وی تصریح کرد: عشایر استان تهران در کنار فعالیت های تولیدی خود در فعالیت های ویژه برنامه های ملی و مذهبی از جمله برپایی جشن عشایری در دهه فجر حضوری پرشور داشته و همچنین در امر اجرای مسایل شرعی و اسلامی از جمله پرداخت زکات پیش قدم بوده اند.

مدیرکل امورعشایراستان تهران خاطرنشان کرد: هر چادر عشایری نمادی از یک کارگاه تولیدی و جلوه ای از اقتصاد مقاومتی است و جامعه عشایری همواره در تمامی صحنه های حساس کشور از جمله حضور در جنگ تحمیلی حضوری پرشور داشتند و شهیدان زیادی به جمعیت عشایری تقدیم به انقلاب کرده اند.

به گفته وی جامعه عشایری حافظ فرهنگ کشور هستند و در کنار زندگی سخت عشایری جامعه عشایری همواره پایبندیشان به این نطام و ولایتمداریشان بارها و بارها ثابت شده است.

همچنین در این جلسه فرماندار شهرستان فیروزکوه در سخنانی کوتاه افزود: هزینه های زکات برای حمایت از نیازمندان و صرف امور خیر می شود و جامعه عشایری همواره در این امر پیش قدم بوده اند.

نورالله طاهری اظهار کرد: گر چه عشایر بدلیل زندگی سخت عشایری و در مناطق صعب العبور با مشکلاتی مواجه هستند اما در انجام مسایل اسلامی و شرعی این جامعه پیش قدم بوده اند.

وی از عشایر شهرستان فیروزکوه خواست پرداخت زکات خود را در این شهرستات پرداخت کنند تا این هزینه صرف افراد نیازمند شهرستان خود شود.

همچنین در این جلسه حجت الاسلام والمسلمین کاشی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان امورعشایر کشور با تاکید بر اهمیت پرداخت زکات از سوی افراد مختلف جامعه به ویژه عشایر افزود: زکات یکی از ارکان دین مبین اسلام و از سفارشات مؤکد مقام معظم رهبری (مدظله العالی) است.

وی تصریح کرد: اگر امر خطیر زکات در جامعه به درستی تبیین شده و منابع آن در جهت صحیح هدایت شود خیرات و برکات زیادی برای اجتماع اسلامی به همراه خواهد داشت.

همچنین حجت الاسلام والمسلمین عبدالله اسماعیلی امام جمعه شهرستان نیز در سخنانی افزود: یکی از سنت های حسنه اسلامی که کمیته امداد حضرت امام (ره) به دنبال احیای آن بوده است پرداخت زکات می باشد که به حمدالله و با استقبال خوب مردم این واجب الهی روز به روز در بین مردم و کشاورزان و بویژه عشایر در حال گسترش است.

در این جلسه حجت الاسلام و المسلمین عزیزنیا قائم مقام دفتر نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهادکشاورزی استان تهران نیز در سخنانی افزود: مسئله زکات در دین مبین اسلام به قدری مهم است که خداوند متعال در قرآن کریم در چندین آیه به آن اشاره کرده است.

وی با بیان اینکه عشایر نقش مهمی در اقتصاد مقاومتی دارند تاکید کرد: عشایر در کنار تلاش در امر تولید به مسائل شرعی و اسلامی خود بشدت پایبند هستند و در امر زکات نیز جامعه عشایری استان تهران همه ساله در کنار سایر امورات خود بصورت جدی عمل می کنند.

شورای زکات ویژه عشایر شهرستان فیروزکوه با حضور فرماندار فیروزکوه؛ مدیرکل امورعشایر استان تهران؛ مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان عشایر کشور و جمعی از مدیران شورای تامین شهرستان فیروزکوه برگزار شد.

700

کد خبر: 825503

وب گردی

وب گردی