زیارت قبور معصومین(ع) غبار غفلت را از دل انسان می‌زداید

سخنران حرم مطهر رضوی با بیان اینکه شایسته نیست انسان از یاد خدا و توجه به عالم آخرت غافل شود، اظهار کرد: زیارت قبور معصومین(ع) باعث زدوده شدن غبار غفلت از دل انسان می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین سید جعفر طباطبایی در سلسله جلسات بیان معارف اهل بیت(ع) گفت: زندگی دنیا و پرداختن به امور مادی باعث سرگرم شدن انسان و در نتیجه غفلت او از یاد خدا می‌شود و در ادیان مختلف برای جلب توجه انسان‌ها به امور معنوی راه‌کارهایی وجود دارد.
وی تصریح کرد: در دین مبین اسلام زیارت مکان‌های مقدس مانند مدینه منوره، مکه معظمه و زیارت قبور پاک و مطهر ائمه معصومین(ع) از جمله راه‌کارهایی است که باعث نزدیکی انسان به خداوند و بیداری قلب او می‌شود.
این کارشناس دینی انجام اعمال در اوقات خاص مانند خواندن دعای کمیل، دعای توسل و دیگر ادعیه و اذکار را از دیگر راه‌کارهایی دانست که باعث بیداری قلب انسان و نجات او از ورطه غفلت و بی‌خبری می‌شود.
وی اظهار کرد: در محافل دعا یک عده انسان هم عقیده دور هم جمع می‌شوند و ساعتی دور از هیاهو و دل مشغولی‌های دنیا به مناجات با خدا می‌پردازند که این امر باعث جلای روح انسان و توجه او به امور معنوی ‌می‌شود.
حجت‌الاسلام طباطبایی با اشاره به اهمیت زیارت امام رضا(ع)، ابراز کرد: زیارت این امام معصوم فضیلت بسیاری دارد و روایت شده است کسی که به زیارت حضرت علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) مشرف شود، خداوند گناهان گذشته او را می‌آمرزد و زائر قبر این امام همام باید توجه داشته باشد که بعد از زیارت مراقب باشد دیگر پرونده اعمال خود را به گناه آلوده نکند.
طباطبایی اضافه کرد: زیارت امام رضا(ع) در همه ایام سال فضیلت دارد، ولی در ماه ذی القعده فضیلت بیشتری دارد و بزرگان دینی از این ماه به عنوان ماه زیارتی امام رضا(ع) یاد کرده‌اند.
سخنران حرم مهر رضوی با اشاره به قداست بارگاه شریف امام هشتم(ع)، بیان کرد: حضور در این مکان شریف فرصت مناسبی برای دعا و طلب حاجت از درگاه خداوند است و زائر در هنگام زیارت باید بکوشد که با دعا و تضرع به درگاه خدا تقرب بجوید و از این فصت استثنایی برای دعا و مناجات با خدا استفاده کند.

900

کد خبر: 825592

وب گردی

وب گردی