جایگاه‌داران سوخت در لبه پرتگاه ورشکستگی/دولت کارمزد را افزایش دهد

رئیس کانون جایگاهداران سوخت کشور گفت: افزایش نرخ کارمزد جایگاه‌داران با گذشت چندین سال هنوز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد بنابراین اگر دولت و شورای اقتصاد در این زمینه تدابیری اتخاذ نکند به طور یقین با تعطیلی جایگاه‌ها مواجه خواهیم شد.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ اگر شیوه پرداخت کارمزد جایگاه‌ها اصلاح نشود، بسیاری از جایگاه‌داران با مساله ورشکستگی روبه‌رو خواهند شد؛ موضوعی که چندین سال است که از سوی مسئولان مربوط مورد بی‌مهری قرار گرفته است. در ‌این بین، با وجود برنامه دولت برای افزایش کارمزد فروش بنزین در جایگاه‌های کشور، رئیس انجمن صنفی کارفرمایی جایگاه‌داران سوخت اعلام می‌کند که هنوز اقدامی ‌در‌ این زمینه صورت نگرفته است. به گفته وی ‌این موضوع باعث شده که اکثریت قریب به اتفاق جایگاه‌ها نسبت به آن معترض باشند.

در همین راستا ناصر رئیسی‌فرد رئیس کانون جایگاه‌داران سوخت کشور در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ در خصوص مشکلات جایگاه‌دارن سوخت اظهار کرد: هم‌اکنون اکثر جایگاه کشور به دلیل نبود توجیه اقتصادی و افزایش نیافتن کارمزد جایگاهها و تبدیل آن به حق‌العمل با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستند.

او تصریح کرد: با وجود افزایش هزینه‌های نگهداری جایگاه‌ها، تورم و کاهش فروش سوخت به دلیل اصلاح قیمت حامل‌های انرژی، کارمزد جایگاهداران نه تنها افزایش نداشته بلکه کاهش نیز یافته است.

رئیسی فرد همچنین در پاسخ به ‌این سوال که موضوع پرداخت کارمزد جایگاه‌داران به صورت حق‌العمل کاری در چه وضعیتی قرار دارد، تاکید کرد: پرداخت کارمزد فروش بنزین به صورت حق‌العمل کاری از چند سال پیش از سوی جایگاه‌داران پیشنهاد شده بود که مورد توجه شرکت ملی پخش نیز قرار گرفت، اما تاکنون محقق نشده است.

رئیسی فرد در پاسخ به این سوال که کوتاهی از طرف چه مجموعه‌ای بوده است اظهار کرد: با توجه به این که موضوع افزایش کارمزد در شورای اقتصاد به تصویب رسیده بوده اما در نیمه راه اجرایی نشده است. بایستی کارهای اساسی را در جهت رسیدن به اهداف مورد نظر انجام دهند.

رئیس کانون جایگاه‌داران سوخت کشور در پاسخ به این سوال که آیا امکان دارد که جایگاه‌ها تعطیل شوند گفت: ما به هیچ وجه اجازه این کار را به جایگاهداران نخواهیم داد و ما رسالت خودمان می‌دانیم که در طول سال‌ها و در تمام بحران‌ها جایگاه‌داران با تمام صداقت خود به صورت شبانه روزی به ارائه خدمات پرداختند.ما هم به هیچ وجه حاضر نیستیم این خدمت‌رسانی را متوقف کنیم چون رسالتمان خدمت رسانی به مردم است ولی گاهی اوقات لاعلاج می‌شود برخی از جایگاهها به دلیل نبود نقدینگی تعطیل می‌شوند.

رئیسی‌فرد تاکید کرد: مشکلاتی که دولت و بانک‌ها به جایگاه‌داران تحمیل کردند ما را با بحران اقتصادی مواجه کردند بایستی در این زمینه تدابیری اتخاذ شود.

رئیس کانون جایگاهداران سوخت کشور در پایان خاطرنشان کرد: اگر ‌این چارچوب اجرا شود هم مشکل جایگاه‌داران حل می‌شود و هم انگیزه لازم برای سرمایه‌گذاران ایجاد خواهد شد.

402

کد خبر: 825615

وب گردی

وب گردی