قیمت خرده فروشی برخی از اقلام خوراکی در هفته منتهی به 13 مردادماه

بر اساس اعلام رسمی بانک مرکزی، در هفته منتهی به سیزدهم مردادماه امسال، نرخ تخم مرغ و سبزی‌های تازه گران شده و برنج، مرغ، چای، لبنیات و روغن، ثبات قیمت را تجربه می‌کنند.

به گزارش ایسکانیوز؛ بانک مرکزی گزارش قیمت خرده فروشی برخی از اقلام خوراکی را در هفته منتهی به سیزدهم مردادماه اعلام کرده که بر این اساس، نرخ دو گروه کالایی تخم مرغ و سبزی های تازه افزایش را نشان می دهد.

بر اساس آنچه که به بانک مرکزی اعلام کرده، نرخ حبوبات، میوه های تازه، قند و شکر و گوشت قرمز کاهشی و اقلامی همچون برنج، مرغ، چای، لبنیات و روغن نباتی نیز با ثبات قیمت مواجه شده اند.

لبنیات و تخم مرغ

در هفته مورد گزارش در گروه لبنیات قیمت تمام اقلام این گروه نسبت به هفته قبل بدون تغییر بود. بهای تخم مرغ معادل ۵.۵ درصد افزایش یافت و شانه ای ۱۱۹ هزار تا ۱۴۰ هزار ریال فروش می رفت.

برنج و حبوب

در این هفته در گروه برنج قیمت تمام اقلام ثابت بود. در گروه حبوب بهای نخود معادل ۰.۵ درصد، لپه نخود ۰.۳ درصد و لوبیا چشم بلبلی و لوبیا قرمز هر یک ۰.۲ درصد کاهش داشت و قیمت سایر اقلام این گروه بدون تغییر بود.

میوه‌ها و سبزی‌های تازه

در هفته مورد بررسی، در میادین زیر نظر شهرداری گیلاس عرضه کمی داشت. سایر اقلام میوه و سبزی تازه که تعدادی از آنها از نظر کیفی در مقایسه با سایر میوه فروشی ها متفاوت بودند، به نرخ مصوب سازمان میادین میوه و تره بار عرضه می شد. میوه فروشی های سطح شهر اقلام میوه و سبزی تازه را عرضه می کردند.

بر این اساس، در گروه میوه های تازه بهای گلابی معادل ۱۴.۲ درصد، هلو ۴.۲ درصد و موز ۰.۶ درصد کاهش ولی قیمت سایر اقلام این گروه بین ۰.۷ درصد تا ۱۰.۸ درصد افزایش یافت. در گروه سبزی های تازه بهای گوجه فرنگی معادل ۱۵.۶ درصد، بادنجان ۳.۷ درصد و کدو سبز ۱.۱ درصد افزایش ولی قیمت سایر اقلام این گروه بین ۰.۷ درصد تا ۲.۳ درصد کاهش داشت.

گوشت قرمز و مرغ

در هفته مورد گزارش بهای گوشت گوسفند معادل ۰.۶ درصد کاهش ولی قیمت گوشت تازه گاو و گوساله ۰.۱ درصد افزایش یافت. بهای گوشت مرغ ثابت بود.

قند، شکر، چای و روغن نباتی

در این هفته قیمت شکر معادل ۰.۴ درصد و روغن نباتی جامد ۰.۱ درصد کاهش داشت. بهای قند، چای خارجی و روغن نباتی مایع بدون تغییر بود.

منبع: مهر

403

کد خبر: 825661

وب گردی

وب گردی