کشته شدن 3 سرکرده محلی طالبان در حمله هواپیمای بدون سرنشین آمریکا

در حمله پهپاد آمریکایی به شرق منطقه لغمان افغانستان، هشت شبه نظامی طالبان کشته شدند. جنگنده‌های این کشور نیز 16 غیرنظامی افغان را به خاک و خون کشیدند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، رسانه‌های محلی اعلام کردند در حمله پهپاد (هواپیمای بدون سرنشین) آمریکا به شرق منطقه "لغمان" افغانستان، هشت شبه نظامی طالبان شامل سه سرکرده محلی این گروه کشته شدند.

بر این اساس، این حمله در اواخر روز چهارشنبه به وقوع پیوست ولی جزئیات آن به تازگی منتشر شده است. هویت دو تن از این سرکرده‌ها "شاه جهان" و "تازه گل" اعلام شده است.

همچنین روزنامه نیویورک تایمز در مطلبی نوشت: در حمله جنگنده‌های آمریکایی در شرق افغانستان که تحت کنترل گروه تروریستی داعش است، 16 غیرنظامی کشته شدند. با این وجود، ارتش آمریکا مدعی است کشته شدگان از عناصر تروریستی بودند.

این روزنامه آمریکایی می‌افزاید: با افزایش حملات هوایی آمریکا در افغانستان، در ماه‌های گذشته بارها اتفاقات این چنینی روی داده است. ادعای کشته شدن غیرنظامیان در حملات آمریکا در قندوز و هلمند پیش‌تر مطرح شده بود. واقعیت آن است که تشخیص تروریست‌ها از غیرنظامیان سخت است.

کد خبر: 825662

وب گردی

وب گردی