۵۸۰۰کیلومتر از سواحل شمالی دست سازمان‌ها و ارگان‌های نظامی است

شش ماه بعد از تشکیل یگان حفاظت سازمان بنادربا هدف توسعه امنیت در بنادر کشور،سرهنگ جعفر اطمانی فرمانده این یگان از تمهیدات ویژه برای مبارزه با ساحل و دریاخواری در سواحل شمالی و جنوبی خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی؛ سرهنگ جعفر اطمانی به عنوان نخستین فرمانده یگان حفاظت سازمان بنادر و دریانوردی در خصوص چرایی افزایش دریاخواری و ساحل‌خواری و عدم مقابله با آن، گفت: تا پیش از این برای انجام این ماوریت مهم متولی مشخصی وجود نداشت و اکنون متولی به استناد قانون، یگان حفاطت سازمان بنادر و دریانوردی است. تا پیش از این اداره کل سواحل که یک اداره ستادی است این کار را انجام می‌داد که خیلی صاحب نفوذ نبود. اما اکنون چندین جلسه برگزار شده است، شرح وظایف نوشته شده و نیروهای ما در حال آموزش نهایی آیین دادرسی کیفری برای مقابله با تخلفات هستند.

به گفته‌ی اطمانی اکنون دیگر ساحلی در استان مازندران نداریم و تلاش‌های جدی برای آزاد سازی بخشی از سواحل در حال انجام است.

او توضیح داد: این درحالی است که از ۵ هزار و ۸۰۰ کیلومتر ساحل ما در کشور بخش قابل توجهی در اختیار ارگان‌های نظامی و سازمان‌ها است و نیازمند کار جهادی هستیم که ابتدا خود این سازمان‌ها پای کار آیند. سازمان بنادر گام اول را در این خصوص برداشت و ساختمانی را در کلاردشت تخریب‌کرد که این مهم را از باقی ارگان‌ها توقع داریم.

اطمانی هم‌چنین در توضیح بخش دیگری از وظایف این سازمان، گفت:این یگان نوپا است و ما اهداف زیادی داریم.یکی از اهداف ما تامین حفاظت و برقراری نظم در کلیه اماکن مورد حفاظت سازمان با اولویت بهره گیری از سامانه‌های الکتریکی هوشمند است ما به دنبال این هستیم که نفر را کم کرده و به دنبال استفاده از سیستم‌های هوشمند باشیم تا خودرو و کامیون از لحظه ورود به بندر تا لحظه خروج مورد بازرسی و کنترل قرار گیرند.

فرمانده یگان حفاظت سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه تامین امنیت بنادر برعهده‌ی ما است و با طرح های آموزشی و تخصصی در صدد آموزش نیروهای خود هستیم، گفت:دنبال توانمندی سازی و ارتقای کارکنان و بهبود روش‌ها هستیم و معتقد هستیم باید برای رسیدن به اهداف خود ساختار و شرح وظیفه مشخص داشته باشیم.

اطمانی توضیح‌داد که در گام بعدی به دنبال عملیاتی‌نمودن و تعالی رفتار کارکنان خود هستیم و گفت: به دنبال تکریم ارباب رجوع به خصوص در بنادر مسافری خود هستیم.بالابردن کیفیت خدمات در حوه حفاظت از عملیات بندری و هم‌چنین تجهیز یگان به تجهیزات انتظامی روز از دیگر برنامه‌های این یگان است.

401

کد خبر: 825686

وب گردی

وب گردی