جذب وشناسایی  ۱۱ هزار متکدی و کارتن‌خواب در چهار ماه نخست سال درتهران !؟

مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران از شناسایی و جذب ۱۰ هزار و ۷۱۶ متکدی و بی خانمان در تهران طی چهار ماه اول سال خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از میزان، رضا قدیمی گفت: از میان ۱۰ هزار و ۷۱۶ مددجوی جذب شده، ۲ هزار و ۶۲ نفر متکدی و ۸ هزار و ۶۵۴ نفر بی خانمان بودند. همچنین ۹ هزار و ۴۵۹ نفر از این افراد را مردان و هزار و ۲۵۷ نفر را زنان تشکیل دادند.

وی با اشاره به جذب ۲۱۱کودک حین جذب متکدیان و بی خانمان ها گفت: همان طور که بارها اعلام شد شهرداری تهران هیچ گونه مسئولیتی در قبال جمع آوری و ساماندهی کودکان ندارد. با این وجود، گاهی اوقات همراه بزرگسال کودک یا کودکانی مشاهده می شود و ما نمی توانیم همزمان با جذب بزرگسال، کودک را در خیابان رها کنیم. بر این اساس، کودکانی که همراه بزرگسالان هستند همزمان جمع آوری و بعد به مراکز بهزیستی تحویل داده می شوند.

طی ۴ ماه اول سال هزار و ۶ نفر به سامانسرای اسلامشهر و ۴۷۲ نفر به سامانسرای لویزان منتقل شدند. ضمن اینکه، از مجموع افراد جذب شده ۸ هزار و ۲۲۹ نفر به مددسرای مردان و ۶۳۰ به مددسرای زنان منتقل شدند

مدیر عامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران با تاکید بر نحوه ساماندهی افراد جذب شده در مراکز شهرداری عنوان کرد: طی ۴ ماه اول سال هزار و ۶ نفر به سامانسرای اسلامشهر و ۴۷۲ نفر به سامانسرای لویزان منتقل شدند. ضمن اینکه، از مجموع افراد جذب شده ۸ هزار و ۲۲۹ نفر به مددسرای مردان و ۶۳۰ به مددسرای زنان منتقل شدند.

قدیمی ادامه داد: در میان تمامی افراد جذب شده، ۲۲ نفر خواهان ترک مواد مخدر و بازگشت به زندگی عادی بودند که این افراد به مراکز بهبودی ارجاع داده شدند. البته تعدادی از افراد برای بار اول جذب شده بودند که در این مورد بعد از حضور خانواده و اخذ تعهد کتبی، فرد به خانواده تحویل داده شدند.

وی با بیان اینکه ۹۰ درصد از کیس های مددسرا تکراری هستند، گفت: در صددیم تا برای شناسایی برخی از مددجویان و تشخیص دقیق کیس های تکرار زیرساخت نصب دستگاه اسکن قرنیه را فراهم کنیم.

مدیر عامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران اضافه کرد: در حال حاضر برخی از مددجویان یا کیس های تکرار در صورتی که شب ها به اتوبوس های گشت نرسند، به طور دسته جمعی از ایستگاه اتوبوس خاوران ماشین می گیرند و به مددسرا می آیند.

در حال حاضر برخی از مددجویان یا کیس های تکرار در صورتی که شب ها به اتوبوس های گشت نرسند، به طور دسته جمعی از ایستگاه اتوبوس خاوران ماشین می گیرند و به مددسرا می آیند

700

کد خبر: 825728

وب گردی

وب گردی