تکمیل فاز اول پالایشگاه ستاره خلیج فارس تا پایان سال ۹۶

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی گفت: تا پیش از پایان سال جاری فاز نخست پالایشگاه ستاره خلیج فارس به طور کامل در مدار بهره برداری قرار می گیرد و تا پیش از پایان سال ۹۷ شاهد تکمیل و بهره برداری کامل از فاز دوم این پالایشگاه خواهیم بود.

به گزارش ایسکانیوز؛ عباس کاظمی مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران اظهار داشت: تا امروز بیش از 300 میلیون لیتر بنزین تولیدی در فاز نخست پالایشگاه ستاره خلیج فارس به شبکه توزیع بنزین کشور ارسال شده و در حال حاضر نیز روزانه 7 میلیون لیتر بنزین در این پالایشگاه تولید می شود.

او افزود: پیش بینی می کنیم تا پیش از پایان تابستان میزان تولید روزانه بنزین در فاز نخست پالایشگاه ستاره خلیج فارس به 11 میلیون لیتر در روز برسد.

معاون وزیر نفت با اشاره به اینکه بخش هایی از فاز نخست در مراحل نهایی تکمیل و راه اندازی است، گفت: تا پیش از پایان سال جاری فاز نخست پالایشگاه ستاره خلیج فارس به طور کامل در مدار بهره برداری قرار می گیرد و تا پیش از پایان سال 97 شاهد تکمیل و بهره برداری کامل از فاز دوم این پالایشگاه خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران تصریح کرد: با بهره برداری کامل از فاز دوم پالایشگاه ستاره خلیح فارس میزان بنزین تولیدی در این پالایشگاه به روزی 24 میلیون لیتر خواهد رسید.

منبع: تسنیم

402

کد خبر: 825827

وب گردی

وب گردی