صرفه‌جویی 30 میلیارد تومانی با اجرای سامانه ابلاغ الکترونیک

رییس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه‌قضاییه با اشاره به ابلاغ 6/5 میلیون برگ اوراق قضایی به صورت الکترونیکی تا پایان اردیبهشت‌‌ماه گذشته، گفت: ابلاغ الکترونیک تاکنون حدود 30 میلیارد تومان صرفه‌جویی در بحث کاغذ و نیروی انسانی برای دستگاه قضایی به همراه داشته است.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از میزان، حجت الاسلام و المسلمین حمید شهریاری در خصوص آخرین وضعیت سامانه ثنا، توضیح داد: در خصوص این سامانه موفقیت‌های خوبی کسب کردیم. در حال حاضر نزدیک به سه میلیون نفر در این سامانه ثبت‌نام کردند.
حجت الاسلام والمسلمین شهریاری در تشریح روند کار با سامانه ثنا، تصریح‌کرد: کسانی که با دادگستری کار حقوقی دارند باید ابتدا در این سامانه ثبت‌نام کرده و سپس برای احراز صلاحیت به یکی از دفاتر الکترونیک یا مراجع قضایی مراجعه کنند.

صرفه‌جویی در هزینه‌ها
وی در ادامه به مزیت‌های سامانه ثنا اشاره کرد و گفت: راه‌اندازی این سامانه موجب شد تا از حدود 30 میلیون ابلاغی که تا پایان اردیبهشت‌ماه صادر شده، حدود 6/5 میلیون به صورت ابلاغ الکترونیکی باشد؛ این مهم باعث شده تا مبلغ 30 میلیارد تومان صرفه جویی خدمات ابلاغ در داخل دستگاه قضایی حاصل شود و بالغ بر 65 میلیارد تومان نیز صرفه‌جویی سفر‌های درون شهری شده است.
حجت الاسلام والمسلمین شهریاری با تاکید بر اینکه اینگونه ابلاغ برای مردم هیچ هزینه‌ای ندارد، بیان کرد: در این زمینه به شهروندان اطمینان می‌دهد که صرفه‌جویی شده و هزینه‌ای هدر داده نمی‌شود.
رییس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه‌ قضاییه همچنین با تاکید بر نقش الکترونیکی شدن ابلاغ‌ها در چابک‌سازی سازمان، افزود: با راه‌اندازی این سیستم علاوه بر کاهش هزینه‌ها، جلوی سوء‌استفاده‌های احتمالی نیز گرفته شده و در تسریع روند دادرسی نیز تاثیر گذار است.
وی با بیان اینکه باید به سمت الکترونیکی شدن پیش می‌رویم، ادامه داد: خوشبختانه اقدامات خوبی صورت گرفته است و تاکنون سامانه ثنا، سامانه مدیریت الکترونیک و پرونده‌های قضایی اجرا شده است.

رییس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه‌قضاییه با اشاره به ابلاغ 6/5 میلیون برگ اوراق قضایی به صورت الکترونیکی تا پایان اردیبهشت‌‌ماه گذشته، گفت: ابلاغ الکترونیک تاکنون حدود 30 میلیارد تومان صرفه‌جویی در بحث کاغذ و نیروی انسانی برای دستگاه قضایی به همراه داشته است.

آخرین وضعیت اجرای طرح پابند الکترونیک
رییس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه‌قضاییه در بخش دیگری از این گفت‌وگو به موضوع آخرین وضعیت اجرای طرح دستبند و پابند الکترونیک اشاره کرد و گفت: در انتظار تصویب آیین‌نامه اجرایی دستبند و پابند الکترونیکی از سوی رییس قوه‌قضاییه هستیم.
وی اضافه کرد: با تصویب آیین‌نامه اجرایی و اعلام شرایط برخورداری زندانیان مشمول این طرح، امیدواریم از فاز آزمایشی به اجرای سراسری این طرح برسیم.
حجت الاسلام والمسلمین شهریاری با بیان اینکه سخت‌افزار پابند را در کشور تولید کردیم و تولید داخل محسوب می‌شود، گفت: سیستم رایانه‌ای و کنترلی این نرم‌افزار خریداری شده که البته در سرور داخلی دستگاه قضایی نصب شده است.
وی در پایان گفت: شرایط سخت افزاری و نرم‌افزاری برای اجرای کامل طرح پابند الکترونیک فراهم شده و امیدواریم این طرح هرچه زودتر اجرایی شود.

705

کد خبر: 825828

وب گردی

وب گردی