بازیگر و خواننده «بانویی از اسلو»: سعی می کنم سراغ کارهای خطرناک نروم

شهریار صیقلانی که در نمایش «بانویی از اسلو» به عنوان خواننده و یکی از کاراکترهای اصلی این نمایش با نام هنریک هلمر ایفای نقش می‌کند، از تجربه نخستین بازیگری اش در تئاتر می‌گوید.

شهریار صیقلانی بازیگر و خواننده نمایش «بانویی از اسلو» که این روزها در تالار حافظ روی صحنه می‌رود درباره قطعاتی که در این نمایش اجرا می کند، به خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، گفت: 4 قطعه موسیقی در نمایش «بانویی از اسلو» داریم که سه قطعه از آنها بازخوانی آهنگ‌های معروف و شناخته شده موسیقی راک است و یک مورد نیز از قطعه‌های خودم است که در پایان کار اجرا می‌کنم.

وی افزود: تمامی این قطعات به زبان انگلیسی است و دو مورد از این قطعات متعلق به کشورهای سوئد و نروژ است. زمانی که کار را دیدم به این نتیجه رسیدم که این قطعات با فضای کار همخوانی دارد.

صیقلانی درباره نقشی که در این نمایش ایفا می‌کند، گفت: قبلا در بازیگری سابقه داشته‌ام که هنوز به اکران نرسیده است، اما تا به حال تئاتر کار نکرده بودم و خیلی برایم جالب و جذاب بود. گروه و تیم کارگردانی این نمایش در رسیدن به نقش و تلفیق آن با موسیقی کمک زیادی به من کردند.


وی درباره تفاوت بازی در تئاتر، سینما و تلویزیون، اظهار داشت: بیشتر کارهای خوانندگی‌ام به صورت زنده بوده و به همین دلیل زنده بودن تئاتر برایم سخت و دلهره‌آور نبود، زیرا بیشتر خودم را خواننده زنده می‌دانم تا یک خواننده استودیویی. البته قطعا اجرای زنده و بازی در تئاتر خیلی سخت‌تر از کار در سریال و فیلم سینمایی است.

بازیگر نمایش «بانویی از اسلو» ادامه داد: یکی از نکات بازی در تئاتر این است که چند شب متوالی پشت سر هم است و قطعا اندکی تفاوت در هر اجرا با اجرای قبلی وجود خواهد داشت اما برایم چالش خوبی بوده چرا که کارهای سخت را دوست دارم.

صیقلانی درباره اولویتش بین موسیقی و بازیگری، اظهار کرد: همیشه موسیقی برای من اولویت است، اما اگر کار خوبی پیشنهاد شود که گروه خوبی داشته باشد و حالم در کنار آنها خوب باشد، قطعا علاقه‌مند هستم که بازهم کار تئاتر را ادامه دهم.

وی همچنین درباره تلفیق اجرای موسیقی با بازی در نمایش، عنوان کرد: بستگی به نوع کار و شرایط آن دارد. این قطعیت برایم وجود ندارد که بگویم حتما باید در کاری که انجام می‌دهم اجرای موسیقی هم باشد، اما ایفای نقش در کنار اجرای موسیقی برایم جذاب‌تر است. با این حال از آنجا که همیشه اولویتم موسیقی بوده، سعی می‌کنم سراغ کار پر چالش و خطرناکی نروم که به کار موسیقی‌ام ضربه بخورد و اگر قرار باشد در کاری حضور داشته باشم که موسیقی در آن نباشد، ترجیح می‌دهم نقشی را انتخاب کنم که به کاراکتر خودم نزدیک باشد.

501

کد خبر: 825856

وب گردی

وب گردی