ویژه برنامه‌های روز زیارتی امام رضا(ع) در حرم رضوی تشریح شد

معاون تبلیغات آستان قدس رضوی گفت: همزمان با بیست و سوم ذی‌القعده، وی‍ژه برنامه‌های روز زیارتی امام رضا(ع) در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز به‌نقل از آستان‌نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدجلال حسینی اظهار داشت: مراسم ویژه روز زیارتی مخصوص امام رضا(ع) روز چهارشنبه 25 مردادماه مصادف با 23 ذی‎ القعده از ساعت 17 تا 19:30 در صحن‌ جامع رضوی بر پا می‎شود.

حسینی با اشاره به آثار زیارت امام رضا(ع) گفت: زیارت این امام همام آثار بسیار زیادی بر زندگی مردم دارد، با حضور در کنار بارگاه ایشان تمام غم و اندوه از وجود انسان زدوده می‌شود، بنابراین باید در راستای ارتقای معرفت زائران، ظرفیت‌سازی شود.

وی با اشاره به برنامه‌های آستان قدس رضوی در روز 23 ذی‎القعده، گفت: ویژه برنامه های روز زیارتی امام هشتم(ع) از ساعت 17 در صحن جامع رضوی با قرائت آیاتی از کلام الله مجید آغاز می شود و پس از آن حجت‌الاسلام و‌المسلمین علیرضا پناهیان، استاد حوزه و دانشگاه به ایراد سخنرانی می‎پردازد.

وی افزود: در ادامه این مراسم محمد رضا طاهری، مداح اهل بیت(ع) به مرثیه‌سرایی خواهد پرداخت و پس از آن زیارت جامعه کبیره قرائت می‌شود.

حسینی با بیان اینکه همه ‌سال در حرم مطهر برنامه ویژه‌ای در این روز برگزار می‌شود، تصریح کرد: در روز 23 ذی‌القعده به زیارت حضرت رضا(ع) از نزدیک و دور تاکید شده و همچنین بنا به روایتی شهادت حضرت رضا(ع) در این روز واقع شده است.

900

کد خبر: 825931

وب گردی

وب گردی