کرمانشاه می تواند در زمینه نفت و پتروشیمی با روسیه همکاری کند

استاندار کرمانشاه گفت: این استان از ظرفیت بالایی در زمینه صنایع نفت و پتروشیمی برخوردار است و می‌تواند در این زمینه با روسیه همکاری کند.

به گزارش ایسکانیوز، اسدالله رازانی استاندار کرمانشاه شامگاه شنبه در دیدار با سفیر روسیه با بیان اینکه امیدارم سفر سفیر و هیات تجاری روسیه به کرمانشاه برای سفارت روسیه و کرمانشاه منشاء برکت باشد گفت: ایران و روسیه روابط خارجی طولانی و مطلوبی دارند و این 2 کشور در مسائل مختلف کنار یکدیگر هستند و در حالت اتحاد راهبردی قرار دارند.

رازانی از هم ‌مرزی کرمانشاه با 2 بخش کردنشین و عرب نشین عراق به عنوان یک موقعیت ویژه یاد کرد و گفت: بالاترین صادرات ایران به عراق از مرزهای استان کرمانشاه انجام می شود و قصرشیرین نیز در حال تبدیل شدن به منطقه آزاد تجاری است.


وی با اشاره به راه اندازی پروژه راه آهن کرمانشاه گفت: پروژه راه آهن جنوب به شمال نیز بزودی دایر خواهد شد و با عبور آن زیرساخت های تبادلات اقتصادی کرمانشاه با روسیه تقویت می شود.


استاندار کرمانشاه ظرفیت های کشاورزی کرمانشاه را نیز مطلوب ارزیابی کرد و گفت: پروژه بزرگ گرمسیری در استان در حال اجراست که می تواند منجر به تحول بخش کشاورزی استان شود.


رازانی ادامه داد: کرمانشاه یک و نیم درصد مساحت ایران را دارد اما هفت درصد اراضی کشاورزی را به خود اختصاص داده است.


وی عنوان کرد: همچنین این استان از ظرفیت بالایی در زمینه صنایع نفت و پتروشیمی برخوردار است و می‌تواند در این زمینه با روسیه همکاری کند.

900

کد خبر: 825987

وب گردی

وب گردی