مشکلی  برای  ارائه خدمات درمانی به زائران  حج  وجود ندارد/5 نفر در بیمارستان مکه بستری هستند

مدیر بیمارستان مکه مکرمه با تاکید بر اینکه مشکلی در زمینه ارایه خدمات درمانی به زائران وجود ندارد، گفت: هم اکنون پنج نفر در بیمارستان مکه بستری هستند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایرنا ، محمد تقی حلی ساز افزود: افرادی که بستری شده اند بالای 70 سال سن دارند و اغلب با توجه به اینکه زمینه قبلی داشته اند، به علت تشدید مشکل، تحت نظر قرار گرفته اند و پس از دریافت خدمات درمانی مرخص خواهند شد.
وی با بیان اینکه عمده نگرانی ما در ایام مناسک حج بحث گرماست و اغلب با گرمازدگی زائران مواجه می شویم، افزود: البته در برخی موارد هم با مشکل سرماخوردگی میان زائرانی مواجه هستیم که پس از انجام اعمال در ایام حج، مقابل باد کولر قرار می گیرند و این مساله موجب بیماری آنها می شود.
مدیر بیمارستان مکه مکرمه با اشاره به اینکه برخی زائران هم به علت بالا بودن سن هنگام انجام طواف و سعی صفا و مروه دچار دردهایی در ناحیه ستون فقرات و مفاصل می شوند، اظهارکرد: یکی دیگر از مواردی که زائران با آن مواجه می شوند بحث مشکلات قلبی است که خوشبختانه تا کنون مورد حادی در این زمینه نداشته ایم.
وی ادامه داد: توصیه های لازم به زائران ارائه و بروشورهای مربوطه در زمینه پیشگیری میان زائران توزیع شده است؛ به هر حال باید به این نکته توجه داشته باشند که با توجه به گرمای هوا از قرار گرفتن مقابل تابش مستقیم نور خورشید پرهیز کنند ضمن اینکه نوشیدن آب و همچنین استراحت کافی از مواردی است که از بروز خیلی از مشکلات پیشگیری می کند.
حلی ساز با ارائه این توصیه به زائران که شستن دست ها به طور مرتب و بویژه استحمام نقش بسزایی در پیشگیری از بیماری ها دارد، گفت: اطلاع رسانی به زائران از اهمیت ویژه ای برخوردار است و باید این توصیه ها جدی گرفته شود تا در ایام تشریق زائران با مشکلاتی کمتری برای انجام مناسک روبرو شوند.

705

کد خبر: 825988

وب گردی

وب گردی