شکل گیری تشکل های دانشجویی بر اساس مطالبه گری، پرسشگری و رفع دغدغه ها و نیازهای جامعه است

دکتر فرهاد رهبر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در پیامی ضمن تبریک 22 مرداد، سالروز تشکل ها و مشارکت های اجتماعی ، گفت: فعالیت دانشجویان عزیز دانشگاه آزاد اسلامی در چارچوب تشکلهای دانشجویی براساس اصول کارجمعی، مطالبه گری، پرسشگری و رفع دغدغه ها و نیازهای موجود در سطح جامعه شکل گرفته است.

به گزارش ایسکانیوز، متن پیام بدین شرح است:

"بسم الله الرحمن الرحیم

وَتَعَاوَنُواْ عَلَی الْبرِّ وَالتَّقْوَی وَلاَ تَعَاوَنُواْ عَلَی الإِثْمِ وَالْعُدْوَانِ

22 مرداد، سالروز تشکل ها و مشارکت های اجتماعی را به همه فعالان دلسوز این عرصه تبریک می گویم.

خاصیت و ذات فعالیت در قالب تشکل های تخصصی و مردم نهاد، بهره‌مندی از نعمت حضور مردم و اهتمام به رفع مشکلات عمومی و پرداختن به دغدغه‌های اجتماعی است .

افزون بر آن توان تاثیر بر گروه‌های مختلف و انسجام بخشی و هم‌افزایی جمعی از مواهب تشکلهای اجتماعی به‌شمار می‌رود .
نامگذاری چنین روزی در تقویم رسمی کشور ، فرصت مغتنمی است برای تقویت فرهنگ عمومی ، افزایش مسئولیت پذیری و نقش پذیری افزونتر مردم در مدیریت جامعه .
معارف و آموزه‌های دینی و ارزشهای انقلابی سرشار از مفاهیمی مشارکت‌جویانه و خیرخواهانه است که عمل به آنها جامعه‌ای پویا، نقش پذیر و مسئولیت پذیر را پی‌می‌افکند . جامعه‌ای که میزان مشارکت مردم آن در سطوح مختلف و نقش آفرینی در تصمیم گیری ها بازتاب نگاه مومنانه و عمل انقلابی است .

ارتقاء کیفی مشارکت مردم در چارچوب مشارکت های اجتماعی موجب تقویت بدنه اجتماعی جامعه می شود و نتیجه آن قانونمداری، ارتقاء فرهنگ عمومی جامعه و تقویت ریشه های توسعه پایدار در کشور خواهد بود.

بی تردید در این مسیر دانشجو و دانشگاه که همواره نماد آگاهی، پویایی، امیدبخشی و روشنگری به جامعه است، می تواند در تسهیل مشارکت های اجتماعی نقش آفرینی داشته باشد، به طوری که مسئولیت پذیری دانشگاهیان و دانشجویان در زمینه های مختلف سبب تحول در این امور می شود.

مسلما فعالیت دانشجویان عزیز دانشگاه آزاد اسلامی در چارچوب تشکلهای دانشجویی امری مبارک و ارزشمند است که براساس اصول کارجمعی، مطالبه گری، پرسشگری و رفع دغدغه ها و نیازهای موجود در سطح جامعه شکل گرفته است.

اساس کار تشکلهای دانشجویی که همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری است، حرکت در جهت اجرایی شدن کرسی های آزاداندیشی با هدف شناسایی آسیبهای موجود و طرح ریزی برای دستیابی به فرازهای مطلوب خواهد بود .

دانشگاه‌ آزاد اسلامی به عنوان یکی از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی که در جلب مشارکت‌های مردمی در توسعه علمی کشور نقش آفرینی داشته است، می تواند در بسط و توسعه تقویت فرهنگ فعالیت در حوزه تشکلها و مشارکت های اجتماعی، با نگاهی تخصصی به مسائل حضوری موثر و کارآمد داشته باشد.

اینجانب، ضمن تبریک مجدد این روز به همه فعالان پرتلاش عرصه تشکل ها و مشارکت های اجتماعی، امیدوارم همکاری نهاد دانشگاه با این سازمان های مردم نهاد به تقویت رشد و توسعه پایدار کشور منجر شود
فرهاد رهبر
رییس دانشگاه آزاد اسلامی"

200/202

کد خبر: 826039

وب گردی

وب گردی