آذر:شعر یکی از دستمایه های بزرگ فرهنگی کشور است  

مجری برنامه مشاعره با بیان اینکه شعر جزو ناگسستنی فرهنگ کشور ما است، گفت: مشاعره یک نهضت ادبی را با محوریت شعر در ذهن افراد ایجاد کرده است.

دکتر اسماعیل آذر در گفت وگو با ایسکانیوز درباره لزوم وجود برنامه مشاعره، بیان کرد: شعر یکی از دستمایه های بزرگ فرهنگی کشور ایران است و در بسیاری از امور زندگی استفاده از شعر راهگشاست.

این استاد زبان و ادبیات فارسی درباره ارتباط شناخت قرآن مجید با اشعار شاعران پارسی، گفت: بسیاری از اشعار شاعران مانند مولوی، حافظ، نظامی، عطار، سنایی و.. ماخوذ از مفاهیم قرآنی و برگرفته از آیین ما هستند.

آذر درباره وجه قرآنی برنامه مشاعره، بیان کرد: با توجه به تاثیرپذیری شعرا از آیات قرآن کریم، در برنامه مشاعره سعی شده این آیات در قالب شعر از طریق تلویزیون به خانه های مردم ارسال شود.

مجری برنامه مشاعره گفت: استفاده از اشعار قرآنی در برنامه مشاعره یک فضیلت برای خانواده ها به شمار می رود و این برنامه تاکنون نقش آموزشی داشته و این نقش به تازگی در برنامه های تلویزیونی پر رنگ تر شده است.

وی با بیان اینکه در شعر عاشورایی با یک حجم باورنکردنی از هنر مواجه می شویم، گفت: وقتی در شعر حضرت امام رضا (ع) وارد می شوید یک دنیای جدیدی پیش چشم شما جلوه گر می شود و بسیاری از شعرا در دیوان های شعری خود اشعاری در مورد ائمه، واقعه عاشورا و موارد مذهبی دارند.

آذر با بیان اینکه بالغ بر سه هزار داوطلب برای شرکت در برنامه مشاعره تقاضای حضور دارند، ابراز کرد: در حال حاضر بیش از 150 هزار نفر کودک آماده شعرخوانی هستند و با این برنامه شعر در ذهن کودکان 6 تا 7 ساله جاری شده است.

استاد زبان و ادبیات فارسی با بیان اینکه برخی افراد معتقدند که یک کودک قادر به درک معانی شعر نیست، گفت: با این مسئله موافق هستم ولی کودک 6، 7 ساله قادر به درک وزن و موسیقی شعری است و به مرور با درک معانی اشعار در سنین بزرگسالی این مفاهیم برایش سرمشق زندگی می شود.

مجری برنامه مشاعره اظهار کرد: حضور کودکان در برنامه مشاعره موید مبادرت و شجاعت خانواده هایشان است که این کودکان علاقمند اشعار بزرگان ادب شده اند و بدون شک این اشعار در سلامت روحیه شان تا سنین بالاتر اثرگذار است.

502

کد خبر: 826042

وب گردی

وب گردی