حسام: همسران شهدا قهرمان واقعی دفاع مقدس هستند

نویسنده کتاب «خداحافظ سالار» با تاکید بر ضرورت شناخت همسر و مادران شهدا، گفت: زیرا این افراد قهرمانان واقعی عرصه دفاع مقدس هستند.

حمید حسام در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز در رابطه با تازه‌ترین کتاب خود با عنوان «خداحافظ سالار» که روایتی از زندگی سردار همدانی به زبان همسر وی است، اظهار داشت: در نگارش کتاب تلاش کردم قضاوت خواننده و سوالات وی را مدنظر داشته باشم و پاسخگوی سوالات نسل امروز در مورد زندگی همسران شهدا باشم و جایگاه سردار همدانی را از دید‌ همسرش پروانه نوروزی درک و بیان کنم.

نویسنده کتاب «فقط غلام حسین باش» در رابطه با انگیزه نگارش این کتاب، گفت: شخصیت و زندگی شهید همدانی دربرگیرنده 40 سال جهاد است و این ویژگی منحصر به فرد برای هر خواننده ای می تواند جذاب باشد.

حسام با بیان اینکه در زندگینامه کمتر کسی به این اندازه حماسه وجود داشته است، گفت: شهید همدانی با حضور در عرصه های مختلف حماسی از دوران قبل از انقلاب تا صحنه های سیاسی پس از جنگ تحمیلی، به عنوان پرچم دار مدافعان حرم، منظومه ای قریب به چهل ساله را نگاشته است.

وی با بیان اینکه 40 سال به نظر من یک عدد تصادفی نیست، گفت: این عدد، مزد اخلاصی است که شهید همدانی در دوران زندگی اش داشت و سرنوشتش را با حضرت زینب (س) گره زد و به تحقیق، آنچه که بر شهید همدانی گذشته تاکنون بر کسی نگذشته است.

این نویسنده درباره شرایط چاپ کتاب «خداحافظ سالار» گفت: انتشارات «موسسه 27» وابسته به لشگر 27 محمد رسول الله (ص) است. این موسسه توسط شهید همدانی تاسیس شده بنابراین علاقمند بودم انتشار این کتاب در موسسسه 27 انجام شود.

حسام با اشاره به اینکه انتشارات موسسه 27 می تواند در معرفی کتاب خداحافظ سالار بسیار موثر عمل کند به طوری‌که این کتاب در کمتر از سه ماه به چاپ سوم رسیده است، خاطرنشان کرد: کتاب «خداحافظ سالار» از جهات تکنیکی و گرافیکی قابل قبول است البته اشکالاتی در چاپ اول کتاب وجود داشت که در نسخه های بعدی این اشکالات مرتفع شد.

سردار همدانی از اعضا و بنیانگذاران سپاه همدان و کردستان بود. وی در تاریخ ۱۶ مهرماه سال ۱۳۹۴ در استان حلب سوریه هنگام عملیات مستشاری در حومه شهر حلب به دست نیروهای گروه داعش به شهادت رسید.

حمید حسام نویسنده ادبیات دفاع مقدس و فارغ التحصیل کارشناسی ارشد ادبیات فارسی دانشگاه تهران است. وی جوانی خود را در جبهه های نبرد سپری کرد و همین مساله باعث شد تا دفاع مقدس رویکرد اصلی حمید حسام در نوشتن و خلق آثارش باشد.

حسام معاون ادبیات و انتشارات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس است و در زمینه نویسندگی کارنامه قابل توجهی دارد. از جمله آثار وی شامل کتاب های «دهلیز انتظار»، «غواصها بوی نعنا می دهند»، «دلیل»، «راز نگین سرخ» را تشکیل می دهند.

502

کد خبر: 826088

وب گردی

وب گردی