افزایش تخت های بیمارستانی در سایه حمایت های دولت/ برنامه ایران 1404، تعهدی برای پوشش دهی تعرفه های دولتی

قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور گفت: افزایش تخت های بیمارستانی در دولت دوازدهم، با حمایت دولت و تأکید بر برنامه ایران 1404 در زمینه سلامت مردم جامعه، محقق می شود.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از میزان ،ایرج حریرچی گفت: برنامه ایران 1404 از جمله بسترهای حمایتی دولت است که بر اساس آن دولت متعهد می شود به ازای هر هزار نفر جمعیت، یک و نیم تخت بستری را تحت پوشش تعرفه های دولتی، فراهم کند همچنین در شهرستان های بالای 50 هزار نفر در کشور، باید یک تخت به ازای هر هزار نفر جمعیت همراه با جایگزینی تخت های فرسوده، در نظر گرفته شود.

وی افزود: افزایش مجدد میزان تخت های بیمارستانی ارتباط مستقیمی با وضع اقتصادی کشور دارد براین اساس میزان حمایت های دولت از از وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی، در افزایش تعداد تخت های بیمارستانی و رفع کمبودهای حوزه سلامت در دولت دوازدهم، تأثیر به سزایی دارد.

قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور خاطر نشان کرد: در دولت گذشته درصد بالایی از تخت های بیمارستانی تأمین شده است و اقدامات دولت یازدهم در راستای طرح تحول نظام سلامت، منجر به افزایش بیش از ۲۵ درصد ظرفیت به بخش های بیمارستانی دولتی شد که در حال حاضر هر تخت بیمارستانی در کشور، مورد استفاده حدود ۸۰ نفر قرار می گیرد.

وی عنوان کرد: براساس برنامه ایران 1404، توسعه تخت های بیمارستانی در دولت دوازدهم، در برنامه های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار دارد . همچنین در طی روز های آینده از تعدادی تخت های بیمارستانی رونمایی خواهد شد.

705

کد خبر: 826159

وب گردی

وب گردی