پرداخت بیش از 12 میلیارد و 520 میلیون ریال صدقه توسط خیران اردبیلی

خیران اردبیلی بیش از 12 میلیارد و 520 میلیون ریال صدقه پرداخت کرده‌اند که نسبت به مدت مشابه خود در سال گذشته چهار درصد افزایش داشته است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی کمیته امداد؛ صفر توحیدی، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اینکه خیران اردبیلی بیش از 12 میلیارد و 520 میلیون ریال صدقه خود را در سال‌جاری به صندوق‌های صدقات کمیته امداد واریز کرده‌اند، گفت: صدقات مردمی بر اساس سرفصل‌های حمایتی کمیته امداد بین خانواده‌های تحت حمایت توزیع می‌شود تا بخشی از مشکلات معیشتی، درمانی، جهیزیه، مسکن و تحصیلی آنان رفع شود.

وی با بیان اینکه صدقات پرداختی نیکوکاران اردبیلی نسبت به مدت مشابه خود در سال گذشته چهار درصد افزایش داشته است، افزود: همواره شاهد افزایش کمک‌های مردمی به خانواده‌های تحت حمایت هستیم که این امر موجب تسهیل و تسریع در روند رسیدگی به اقشار آسیب پذیر شده است.

توحیدی با اشاره به اینکه پرداخت صدقه یکی از مهم‌ترین طرح‌های مشارکتی کمیته امداد برای رفع مشکلات اساسی خانواده‌های تحت حمایت است، بیان کرد: تلاش داریم با استفاده از ابزار و روش‌های نوین و الکترونیکی نحوه خدمت رسانی به مددجویان را بیش از پیش سرعت ببخشیم.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان با اعلام اینکه خیران می‌توانند از طریق کد آنی پرداخت #045*8877* به روش ساده‌تری صدقات خود را به دست نیازمندان برسانند، گفت: در این روش، صدقه پرداختی در همان لحظه به حساب مددجویان تحت حمایت واریز می‌شود که تأثیر بسزایی در شفاف سازی عملکرد و هزینه کرد صدقات دارد.

وی با بیان اینکه سامانه پیامکی 8877 نیز در جهت پرداخت صدقه به صورت پیامکی در اختیار خیران و نیکوکاران قرار گرفته است، افزود: خیران با ارسال عدد یک به شماره 8877 می‌توانند میزان صدقه روزانه یا ماهانه خود را اعلام کنند.

توحیدی با اشاره به اینکه بهره‌گیری از فناوری‌های نوین و روش‌های الکترونیکی به منظور ارتقاء اعتماد عمومی به کمیته امداد انجام می‌گیرد، بیان کرد: این امر مزیت‌های بسیاری را نیز در جهت کاهش هزینه‌های مرتبط با نیروی انسانی و تجهیزات در جمع‌آوری کمک‌های مردمی به دنبال دارد.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان در ادامه سخنان خود با بیان اینکه یکی از خیران اردبیلی 181 دست مانتو را به زنان سرپرست خانوار و دختران تحت حمایت اهداء کرده است، اعلام کرد: ارزش ریالی مانتوهای اهدایی بیش از 350 میلیون ریال ارزیابی شده است که در اسرع وقت و بر اساس سیستم نیازسنجی در اختیار مددجویان قرار گرفت.

توحیدی به اهداء 300 هزار مداد توسط خیر تهرانی با اولویت توزیع در بین دانش آموزان ساکن در مناطق محروم اشاره کرد و گفت: از خیران و نیکوکاران خواستاریم تا با رفع مسائل پیش روی دانش آموزان و دانشجویان تحت حمایت، آنان را در جهت دستیابی به مدارج عالی علمی و تحصیلی یاری کنند.

900

کد خبر: 826310

وب گردی

وب گردی