رسانه‌ها حاشیه‌سازی‌ها را آشکار کنند/جامعه خبری از مرزهای اخلاقی عبور نکند

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس با بیان اینکه جامعه رسانه‌ای حاشیه‌سازی‌ها را آشکار کند، گفت: جامعه رسانه‌ای می‌تواند کمک موثری کند تا کسانی که در مسئولیت‌های‌شان حاشیه سازی می‌کنند را به مردم معرفی کنند. اقدامی که نتیجه آن آرام شدن جو جامعه و پرداختن مسئولان به مشکلات اساسی کشور می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز، کاظم جلالی در نشستی به مناسبت روز خبرنگار با اصحاب رسانه گفت: اکنون در آستانه تشکیل کابینه دوازدهم بعد از اخذ رای اعتماد از مجلس هستیم. امیدواریم هرچه سریعتر دولت تشکیل شود و تمامی تلاش خود را برای حل و فصل مشکلات به خصوص مشکلات اقتصادی به کار گیرد.

وی با بیان اینکه براساس تاکیدات مقام معظم رهبری همه باید به سمت تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی حرکت کنیم، گفت: راه حل مسائل کشور از اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی می‌گذرد. در همین راستا جامعه رسانه‌ای کمک کند تا به جای پرداختن به حواشی و برجسته کردن اختلافات مسئولان به سمت حل مشکلات اساسی کشور روند چون مشغول شدن مسئولان به مسائل اختلافی آنها را از مسائل اصلی همچون ایجاد اشتغال و فراهم کردن کسب و کار غافل می کند.

رئیس فراکسیون مستقلین ولایی ادامه داد: جامعه رسانه‌ای می‌تواند کمک موثری کند تا کسانی که در مسئولیت‌ها حاشیه ساز هستند را همه بشناسند. رسانه‌ها حاشیه‌سازی‌ها را هویدا و آشکار کنند تا آن قدر به سمت حاشیه سازی نرویم.

به گفته وی، جامعه رسانه‌ای نقش موثری در آرام کردن جو جامعه و مسئولان دارد. چون آرام شدن جو جامعه باعث مشغول شدن به حل مشکلات اساسی کشور و به دنبال آن ایجاد اشتغال و حرکت به سمت تولید ملی و فراهم شدن فضای کسب و کار می شود.

جلالی ادامه داد: اکنون مشکلات اساسی همچون وضعیت سپرده‌گذاران موسسات مالی مثل صندوق‌های بازنشستگی وجود دارد که باید آن را حل کرد . ان‌شاءالله به سمت دسته بندی مسائل کشور حرکت کرده تا مسئولان در قوای سه گانه و نیروهای مسلح در کنار هم در چهار سال عمر دولت دوازدهم مشکلات را حل کنند.

وی تاکید کرد: آن قدر مشکلات زیاد است که اگر همه حواس‌ها معطوف به حل آن شود شاید تنها بخشی از مشکلات حل شود چه برسد یه اینکه بخشی از زمان مسئولان به حاشیه پردازی‌ها معطوف شود؛ روندی که به مجموعه کشور خسارت وارد می ‌کند و نسل آینده ما را برای این گونه رفتارها نمی بخشد. پس باید روی مسائل اصلی کشور متمرکز شویم.

به گزارش ایسنا، رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عرصه رسانه و خبرنگاران و مدافعان حرم به خصوص شهید حججی که با رشادت ایستادگی کرد و به شهادت رسید، از تلاش‌های خبرنگاران تشکر کرد که در طول یک سال گذشته همچون قبل رسالت خود را انجام دادند.

جلالی با تاکید بر اینکه خبرنگاری یک شغل نیست و یک رسالت بسیار بزرگ است، گفت: خبرنگاران برای روشنگری و انتقال دقیق خبر و تبیین نقاط ضعف و قوت در اجتماع فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه تبیین وضعیت امروز منطقه وظیفه‌ای بر عهده اصحاب رسانه است، گفت: امروز در منطقه شاهد قشری‌نگری و سلفی‌گری و جنگ و کشتار هستیم که مصیبت‌های بزرگی را بر مردم منطقه وارد کرده است. در ماجرای شهید حججی این فرزند مظلوم کشور نیز داعش او را به شهادت رساند. فردی که برای دفاع از ارزشها و آرمانها و اهل بیت (ع) جان خود را فدا کرد.

نماینده تهران ادامه داد: خبرنگاران نیز تاکنون برای انعکاس وضعیت منطقه به شهادت رسیده و مجروح شده اند تا این وحشی‌گری‌ها را به مردم دنیا منعکس کنند. آنها در دل خون و آتش می‌روند تا تصویر روشن و واقعی برای جامعه ترسیم نمایند.

جلالی همچنین با بیان اینکه خبرنگاران باید نقاط ضعف جامعه را نیز منعکس کنند، گفت: برخی تصور می‌کنند که خبرنگاران تنها باید از آنها تمجید کنند حال اینکه رسالت آنها انعکاس تصویر درست جامعه و بیان نقاط ضعف و قوت است. البته انتظار می‌رود در این راه جامعه خبری از مرزهای اخلاقی عبور نکند و در صورت مشاهده این موضوع خودشان به یکدیگر تذکر دهند.

وی با بیان اینکه در جامعه دینی و اسلامی ما باید چارچوب‌های اخلاقی توام با حفظ حیثیت افراد و رعایت حریم خصوصی آنها حفظ شود، افزود: این بدان معناست که نباید به هر قیمتی اخبار را منعکس کرد و از مرزهای اخلاق عدول نمود.

رئیس فراکسیون مستقلین ولایی در ادامه رسالت دیگر جامعه رسانه‌ای را کمک به مسئولان برای حل مشکلات اقتصادی عنوان و اظهار کرد: جامعه رسانه‌ای می‌تواند به خوبی بازخوردها را انعکاس دهد. به خصوص با توجه به نبود حزب در کشورمان به ناچار بخشی از عملکرد احزاب بر گردن جامعه خبری می افتد. طبیعتا آنها با انعکاس مشکلات جامعه می‌توانند مسئولان را به سمت حل این مشکلات سوق دهند.

301

کد خبر: 826340

وب گردی

وب گردی